خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

۴ درصدی‌ها بر شهرداری حکمرانی می‌کنند/ بارها درخواست کردیم، شهردار لیست اموالش را به شورا بدهد

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۳۶۶

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۴ درصدی‌ها بر شهرداری حکمرانی می‌کنند، گفت: بارها درخواست کردیم، شهردار لیست اموالش را به شورا بدهد؛ اما این درخواست بی‌پاسخ ماند.

احمد حکیمی پور، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب اظهار داشت: این موضوع در قانون پیش‌بینی نشده‌است، اما فراکسیون اصلاح‌طلبان چند بار این مساله را به صورت رسمی مطرح و پیشنهاد کرده است که شهردار تهران، مدیران شهری و اعضای شورا اموالشان را اعلام کنند. ما به صورت علنی در شورا اعلام کردیم که برای شفافیت این اتفاق باید صورت گیرد.

وی در واکنش به اینکه قالیباف از دولت یازدهم به عنوان دولت ۴ درصدی نام می‌برد، گفت: خود آقای قالیباف ۴ سال است که به سوالات اعضای شورا پاسخ نداده و ما بارها تذکر دادیم؛ اما ایشان همیشه شیوه فرافکنی و فرار رو به جلو در پیش گرفته است. معتقدم ایشان قبل از آنکه از دیگران حساب‌کشی کند، حساب و عملکرد ۱۲ سال مدیریت شهری را جواب دهد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید پاسخ دهد که بالای ۱۴۰ هزار میلیارد تومان در تهران کجا خرج شده است؟ گفت: باید در این رابطه شفاف‌سازی شود. از پارسال تاکنون گفته می‌شود، آقای قالیباف یا نماینده تام‌الاختیار وی در یک جلسه مناظره در مقابل افکار عمومی، پاسخگوی عملکرد شهرداری باشند. اگر قالیباف ادعا می‌کند، در شهردای قانونی و شفاف عمل کرده، باید در پیشگاه قانون جوابگو باشد.

حکیمی‌پور اضافه کرد: با توجه به کاندیداتوری شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری اکنون بهترین زمان برای پاسخگویی ایشان درباره عملکرد ۱۲ ساله‌اش در شهرداری است. آقای قالیباف در هر کجا که صلاح است، باید بیایند و به سوالات پاسخ دهند؛ چرا که مسائل و سوالات از عملکرد ایشان بسیار زیاد است. قالیباف حرف و عملش یکی نیست یا اینکه تفاوت بسیار زیادی دارد، در مجموع ایشان مصداق کسی است که حرف می‌زند، اما عمل نمی‌کند.

وی درباره نام دولت آقای قالیباف که"دولت مردم" نام دارد، گفت: بهتر است شما از بدنه شهرداری بپرسید که چقدر از عملکرد قالیباف راضی هستند؟ آیا کارمندان و کارگران جزو مردم هستند یا خیر؟ شما بررسی کنید و ببینید که چقدر حرف تا عمل ایشان با هم فرق می‌کند. بین کارمندان و کارگران شهرداری تبعیض زیادی وجود دارد و آقای قالیباف بارها قول داده که به این وضعیت رسیدگی کند، اما نکرده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی در بین کارکنان و کارگران شهرداری تفاوت بسیار فاحش دارد. فراکسیون کارگری شورا اگرچه در این ۴ سال تلاش کرد که این فاصله فاحش در شهرداری را کم کند، اما عملا از سوی شهرداری همکاری لازم را ندیدیم.

حکیمی‌پور افزود: در "دولت مردم" طبیعتا کارکنان شهرداری هم جز مردم هستند و باید نظرسنجی شود که چقدر از عملکرد ایشان راضی بودند. اگر آقای قالیباف از دولت ۴ درصدی صحبت می‌کند، باید گفت، شهرداری تهران دست همان ۴ درصد است و  باید پرسید که ۹۶ درصد (کارکنان و کارگران شهرداری) از عملکرد این ۴ درصد راضی هستند یا خیر؟ در شهرداری به مطالبات و خواسته‌های کارگران توجهی نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز