خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور:

شورای شهر در امر نظارت ضعیف عمل کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۶۹۸

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر بیشتر به سمت تصویب طرح‌ها رفت و در امر پیگیری و نظارت ضعیف‌ عمل کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی پور؛ عضو شورای شهر تهران در نشست شورای پاک که به میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: مطالبه‌گری مهمترین دستاورد شورای چهارم است و این موضوع تا حدودی جا افتاد و آنچه اهمیت دارد، تداوم این مسیر است.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان خلاءهای قانونی شورای شهر را پر کرد، گفت: مهمترین وظیفه شورا پس از انتخاب شهردار بحث نظارت است. اما اکنون شورا بیشتر به سمت تصویب طرح‌ها رفته و در امر پیگیری ضعیف‌تر عمل کرده است. البته توان نظارت گریزی دستگاه‌های اجرایی بالاست. حتی مجلس هم در امر نظارت قوی عمل نمی‌کند.

حکیمی پور ادامه داد: شورای شهر با همت دولت اصلاحات شکل گرفت و کماکان همچون یک کودک بی سرپرست است. همه نهادها در موردش اظهار نظر کرده و خود را رقیب آن می دانند، برای مثال وزارت کشور و مجلس هم خود را رقیب شورا به حساب می‌آورند.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه اصولگرایان از دوره دوم شورا را در دست گرفتند، گفت: یکی از مشکلات اصلی شهر تهران تعلل اصول‌گرایان در امر نظارت است.حتی  رئیس شورا که ۱۴ سال در شورای شهر سابقه دارد، به قوانین مسلط نیست.

حکیمی پور در پاسخ به سوال یکی از حضار در نقد عملکرد اصلاح طلبان شورای شهر چهارم گفت: بارها پیگیری کرده و از اعضای اصولگرا خواستیم با ما رو در رو گفته کرده و مسائل را مطرح کنند. اما هیچ گاه پاسخ ندادند و تریبون در دست ما نیست.ما با شرایطی روبه رو هستیم که وقتی در شورا گفتگوها بالا می‌گیرد، تلفن ها زنگ می‌خورد و به اعضای شورا می‌گویند دیگر بحث را ادامه ندهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز