خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

کاهش آمار فوت‌شدگان ناشی از سوختگی در دولت یازدهم/ بیمارستان‌ها هزینه داروی بیماران را پرداخت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۷۹۱۸

رییس انجمن بیماران سوختگی ایران از کاهش آمار فوت‌شدگان ناشی از سوختگی در دولت یازدهم خبر داد.

محمد جواد فاطمی، رییس انجمن بیماران سوختگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مشکلات بیماران سوختگی گفت: طی سال‌های گذشته بیماران سوختگی مشکلات بسیاری داشتند، اما اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید توانست تاثیر مثبتی بر وضعیت آنها داشته باشد.

رییس انجمن بیماران سوختگی ایران با اشاره به روند تهیه دارو پس از طرح تحول سلامت برای بیماران سوخته گفت: قبل از طرح تحول سلامت، بیماران سوخته که اکثریت آنها آسیب‌های شدیدی هم دارند، برای تهیه پانسمان نوین سوختگی، جایگزین‌های پوست و ... به دلیل قیمت بالا دچار مشکلاتی می‌شدند که اکنون این مشکلات برطرف شده است.

فاطمی با اشاره به عملکرد بیمارستان‌ها در قبال بیماران سوختگی افزود: در اینجا باید به یکی دیگر از نقاط مثبت طرح تحول سلامت که سبب راحتی بیماران شد، اشاره کنم، در حقیقت پس از اجرای این طرح به بیمارستان‌ها اجازه داده شد، اقلام دارویی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند را از  بودجه بیمارستان تهیه و در اختیار بیماران قرار دهند. و این کار خوشبختانه باعث کاهش تعداد فوتی‌های بیماران سوختگی در بیمارستان‌ها شد.

وی افزود: علاوه بر این تغییر در تعرفه جراحان سوختگی باعث اشتیاق این گروه از جراحان شد، پیش از این به دلیل پایین بودن دستمزدها، جراحان تمایلی برای رسیدگی به بیماران سوختگی نداشتند. باید بگوییم که بیماران سوختگی پس از طرح تحول سلامت از هر لحاظ سود بردند.

رییس انجمن بیماران سوختگی ایران در مورد آمار بیماران سوخته گفت: در هر سال حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در بیمارستان‌های کشور به دلیل سوختگی بستری می‌شوند که اکثریت آنها به دلیل سوختگی‌های حرارتی و سوختگی بر اثر مایعات داغ به بیمارستان مراجعه می‌کنند. لازم به ذکر است که نزدیک به ۳ هزار نفر هم به دلیل سوختگی الکتریکی که شدیدترین نوع سوختگی است، مصدوم می‌شوند.

فاطمی به تعداد فوت شدگان ناشی از سوختگی اشاره و خاطرنشان کرد: در سال حدود ۳ هزار نفر به دلیل سوختگی فوت می‌کنند. هنوز ما در حوزه بیماران سوختگی از نظر تجهیزات و تعداد تخت با استاندارها فاصله داریم. اگر ما به حد استاندارد برسیم می‌توانیم شاهد کاهش مرگ و میر در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز