خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

رفع کمبود ۳۲۰ قلم دارو در دولت یازدهم/منتقدان با ملاک و معیار نقد کنند

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۱۳۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حدفاصل پاییز ۹۱ تا بهار ۹۲، ۳۵۰ قلم دارو در کشور با کمبود روبه‌رو بود که با تلاش‌ همکاران ما اکنون این رقم به ۳۰ قلم کاهش یافته است.

ایرج حریرچی، سخنگو و قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص انتقادات برخی از کاندیداها و افرادی که در دولت قبل فعالیت می‌کردند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید  در سه سال اخیر ۲۳ هزار تخت بیمارستانی تحویل داده است که این مقدار بیش از چهار برابر متوسط تحویل تخت بوده است و همچنین ما ۵۰ درصد تخت‌های موجود را هم بازسازی کردم. لازم به ذکر است که وزارت بهداشت دولت حسن روحانی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار متر مربع هم فضای بیمارستانی را بازسازی کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت دارو در کشور گفت: حد فاصل پاییز سال ۹۱ تا بهار ۹۲، ۳۵۰ قلم دارو در کشور با کمبود روبه‌رو بود ولی با تلاش‌های همکاران ما اکنون تعداد اقلام داروهایی که با کمبود روبه‌رو هستیم به ۳۰ قلم کاهش یافته است، که این تعداد در کشورهای پیشرفته هم وجود دارد.

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان صرفه جویی در داروهای وارداتی افزود: خوشبختانه در ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توانستیم قیمت داروی وارداتی را کاهش دهیم و همچنین در طول سه سال نخست دولت تدبیر و امید  ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار واردات دارو را کاهش دادیم. وابستگی ما به ارز خارجی در حوزه دارو از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. نکته مهم اینجاست که دولت تدبیر و امید دستاوردهای بسیار مهمی را با اراده و خاص رییس جمهور، مقام رهبری و مجلس شورای اسلامی داشتیم. ما توانسته‌ایم مشکلات عمده مربوط به سلامت کشور را حل کنیم ولی باز هم نیاز به بهبود بیشتر داریم.

وی با انتقاد از اظهارات برخی در مورد وضعیت سلامت کشور بیان داشت: منتقدان ما کسانی هستند که در دولت‌های گذشته عملکردشان در حوزه سلامت معلوم است، آنها از سلامت به عنوان چاه ویل نام می‌بردند و کشور را به جایی رساندند که سالانه ۷۰۰ هزار نفر در اثر هزینه‌های مربوط به سلامت به زیر خط فقر می‌رفتند. مطمعنا این افراد با توجه به حضورشان در برخی ستادها نمی‌توانند برای بر طرف کردن مشکل سلامت مردم راه حل ارئه دهند و مشکل سلامت مردم را حل کنند.

حریرچی روبه منتقدان طرح تحول سلامت و دولت تدبیر و امید اظهارداشت: حرف اصلی ما این است کسانی که مخالف سلامت مردم هستند و عمل کردشان در گذشته باعث فقیر شدن مردم کشور و اشتباهات آنها موجب آن شد تا ما در خصوص شاخص‌های سلامت از کشورهای همسایه هم عقب‌تر بمانیم. ما به اینها توصیه می‌کنیم که تقوا پیش بگیرند و شیرینی که در کام مردم به دلیل طرح تحول سلامت وجوئد دارد را تلخ نکنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد فیلم تبلیغاتی یکی از کاندیداها که در آن به کمبود دارو اشاره کرده بود گفت: افتخار ما این است که از لحاظ داروی بیماران صعب العلاج بیش از ۹۵ درصد این داروها را رایگان یا با هزینه‌های اندک تهیه می‌کنیم و کمبود دارویی روستاییان  از ۲۳۰ قلم به ۴۵۰ قلم رساندیم همچنین در خصوص واکنس که با کمبود روبه‌رو بودیم  را رفع کردیم و مکمل‌ها را نیز اضافه کردیم. در حال حاضر از لحاظ دارویی اکنون در بهترین و مطلوب‌ترین وضعیت هستیم. آقایانی که از عملکرد ما انتقاد می‌کنند با معیار صحبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز