خبرگزاری کار ایران

ایرج حریرچی خبر داد:

وزارت‌ بهداشت آماده مناظره زنده با اعضای ستاد رئیسی

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۱۴۳

قائم‌مقام وزیربهداشت گفت: نامزدهای انتخاباتی در بزنگاه‌های سیاسی و انتخاباتی سیاسی‌کاری نکنند.

به گزارش ایلنا،‌ ایرج حریرچی در پاسخ به اظهارات اخیر مرندی و سیم فروش دو تن از اعضای ستاد تبلیغاتی سید ابراهیم رییسی درباره طرح تحول سلامت و عملکرد وزارت بهداشت افزود: بهتر است این افراد پشت سر هم نگاه کنند و گزارشی از وضعیت اسفناک مردم و مشکلات شدید بیماران در زمان تصدی خود و دوستان‌شان بر حوزه بهداشت و درمان کشور ارائه کنند، همچنین وضعیت شاخص‌های سلامت مردم بخصوص از لحاظ حفاظت مالی را پیش از شروع طرح تحول سلامت، به‌طور شفاف بیان کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: اگراین آقایان دغدغه سلامت مردم را دارند، چرا در بزنگاه‌هایی چون زمان انتخابات به سیاسی کردن مسائل این حوزه می‌پردازند.

حریرچی با بیان اینکه میزان رضایت مردم از عملکرد وزارت‌بهداشت و موج تشکر مردمی از طرح تحول سلامت پاسخ محکم و قاطعی به تعداد اندکی مخالف نظام سلامت است، تصریح کرد: برای برگزاری مناظره‌ای تخصصی در صداوسیما اعلام آمادگی می‌کنیم تا حقایق و واقعیت‌های علمی و کارشناسی برای مردم عزیز ایران بیش از پیش روشن شود.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح تحول سلامت در کمتر از یک‌ماه بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت آغاز شد و افتخار دولت‌یازدهم و وزارت‌بهداشت پایبندی و حرکت در راستای این سیاست‌ها است اما با کمال تاسف باید بگویم در دولت‌های گذشته بر خلاف نص صریح قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه عمل شد و قبل از طرح تحول سلامت عمدتا از اهداف این دو برنامه و روح سیاست‌های کلی سلامت فاصله گرفته شد.

وی اضافه کرد: از لحاظ شفافیت مالی نیز وزارت‌بهداشت در این دوره بارها مورد تشویق سازمان‌های نظارتی داخلی قرار گرفته، همچنین این وزارتخانه از لحاظ حرکت به سمت عدالت در سلامت نیز مورد تایید و تقدیر سازمان‌های بین‌المللی مربوطه قرار گرفته و با تلاش همکاران سلامت، شاهد ارتقای رتبه‌های حوزه پزشکی بوده‌ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت از این دو عضو ستاد انتخاباتی رییسی خواست در صورتی که در گفتار خود صادق هستند دعوت وزارت بهداشت برای مناظره زنده را بپذیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز