خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

مستضعفان در صف اول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی/ جهادی عمل کردیم

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۹۵

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مستضعفان در صف اول ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در دولت یازدهم هستند.

ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات وزارت بهداشت در مناطق محروم گفت: فعالیت‌های وزارت بهداشت در خصوص زیرساخت‌های مناطق محروم و همچنین روستا‌ها بسیار وسیع و گسترده بوده است. در حقیقیت این وزارتخانه در همه سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌ها بر اساس اولویت خود رسیدگی به وضعیت روستا‌ها، حاشیه شهرها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را در دستور کار قرار داد که این موضوع یک نکته کلیدی محسوب می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت در همین خصوص ادامه داد: وزارت بهداشت به طریقی برنامه‌ریزی کرد که مردم مستضعف اولین کسانی باشند که بتوانند به امکانات بهداشتی و درمانی دسترسی پیدا کنند، برای پی‌بردن به این موضوع و شفاف‌سازی در خصوص عملکرد وزارت بهداشت باید به تعداد خانه‌های بهداشت، بازسازی بیمارستان‌ها، تخت‌های بیمارستانی اضافه شده در مناطق محروم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهادی وزارت بهداشت در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: واقعیت این است که در خصوص توجه به مناطق محروم کمتر نهادی را سراغ داریم که همانند وزارت بهداشت فعالیت کرده باشند. وزیر بهداشت ۲۵۷ سفر استانی داشتند و از ۵۷۵ شهر و شهرستان بازدید کرده‌اند و به‌ طور کامل در جریان همه امور قرار گرفتند و در بسیاری از مسائلی که احتیاج به راه‌حل‌های منطقه‌ای بود با حضور ایشان و جلب نظر سایر مسئولان اقدامات مثبتی رقم خورد.

حریرچی‌ در پایان به فعالیت‌های صورت گرفته در مناطق محروم توسط وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وزیر بهداشت یک روشی که داشتند، این بود که در مقابل هرپیشنهاد خوبی می‌گفتند یک مقدار از بودجه را ما تقبل می‌کنیم و یک مقداری از بودجه را نیز نهادهای دیگر تقبل می‌کرد، این همکاری و تعامل باعث شد که ما در پایان دور اول دولت تدبیر و امید به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز