خبرگزاری کار ایران

وعده سه نامزد اصلاح‌طلب در جمع بازاریان تهران:

ساماندهی بازار تهران اولویت اصلی شورای‌شهر پنجم است

asdasd
کد خبر : ۴۹۰۸۷۵

سه نامزد شورای‌شهر تهران با حضور در مسجد ملک‌آباد بازار تهران خواستار حضور موثر بازاریان در انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای‌شهر شدند.

به گزارش ایلنا، محسن‌هاشمی، محسن‌سرخو و احمد مسجد‌جامعی سه‌نامزد شورای شهر تهران بودند که ظهر امروز ضمن بازدید از بازار بزرگ‌ تهران و حضور در جمع‌ نمازگزاران مسجد ملک‌آباد از نقش بازار تهران در بوجود‌ آمدن بسیاری از تحولات مهم تاریخ سیاسی -اجتماعی کشور‌ از دوران مشروطه تاکنون گفتند.

محسن هاشمی با اشاره به گرامیداشت یاد پدرش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: سابقه من در بازار تهران به سال 1346 بر می‌گردد، زمانی که همراه خانواده‌ام از قم به تهران مهاجرت کردیم و مرحوم پدرم هر روز در هیات انصاری بازار شرکت می‌کرد و من را نیز با خود به آنجا می‌برد. بنیاد فرهنگی رفاه  نیز همین دوران با تلاش پدرم و کمک بازاریان تاسیس شد.

 وی با اشاره به اینکه صیانت از  فرهنگ‌دینی کشور همیشه بر دوش اصناف بازار بوده، افزود: اگر یک‌سوم هزینه‌هایی که در برج میلاد تهران شده‌ برای بازار تهران انجام می‌شد امروز شاهد این همه نابسامانی در قلب اقتصادی تهران نبودیم. متاسفانه بودجه‌ای که در  شهرداری تهران برای بازار تصویب می‌شود جای دیگری هزینه می‌شود.

این کاندیدای شورای‌شهر تهران با اظهار امیدواری از انتخاب دوباره روحانی با رای بالای مردم گفت: من قول می‌دهم با انتخاب دولت تدبیر و امید بحث رونق گردشگری در بازار دوباره زنده شود طوری که درآمد حاصل از آن هزینه نوسازی و بازسازی بازار را تا ده‌ها برابر تامین کند. 

محسن هاشمی همچنین با اظهار تاسف از افزایش روزافزون باربرهای بازار که با کمترین درآمد بیشترین رنج‌ها را به دوش می‌کشند، گفت: متاسفانه در بازدید شبانه‌ای که از بازار داشتم شاهد افزایش کارتن‌خواب‌ها و معتادان در بازار بودم. امیدوارم با رای شما به بهترین  برنامه‌های کاندیداهای شوراها  بهترین انتخاب را انجام دهید تا شاهد رونق دوباره بازار باشیم.

محسن سرخو نیز در این مراسم با یادآوری خاطرات کودکی خود و با اشاره به نقش و موقعیت اقتصادی بازار به عنوان یک نیروی اجتماعی تاثیرگذار در جامعه گفت: پیوند و ارتباط نزدیک بازار با دیگر نهاد تاثیرگذار جامعه یعنی دین و روحانیون  به‌خوبی در انقلاب مشروطه و انقلاب‌اسلامی آشکار است.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای‌شهر تهران با انتقاد از شهرداری‌تهران افزود: تهران‌ قدیم  زمانی که شکل گرفت برای هر بخش از زندگی مردم  مانند محل سکونت، مراکز تجاری و مذهبی آن  برنامه ریزی شده بود اما در توسعه تهران این موضوع به فراموشی سپرده شد و چارچوبی برای آن در نظر گرفته نشد. نتیجه آن‌که تهران کنونی ملغمه‌ای است از همه این بخش‌ها و مراکز هر جا که حتی در طرح تفصیلی هم نتوانستند آن را سر وسامان دهند.

 وی یکی دیگر  از مشکلات آلودگی هوا و ترافیک کلانشهر تهران را همین اوضاع نابسامان تهران دانست و گفت: متاسفانه برای این مشکل هم کار موثری انجام نشد‌ه‌است. مقاوم‌سازی بازار تهران یکی از برنامه‌هایی است که امیدوارم در دوره پنجم شورای‌شهر تهران درباره آن کاری صورت گیرد.

سرخو درباره امنیت بازار و بیمه باربران نیز گفت: در 4 سال اخیر برای امنیت و ساماندهی بازار و باربران اقدامات خوبی انجام شده است. مشکل بیمه بسیاری از باربران حل شده اما می‌دانیم هنوز کافی نیست. درباره  اتباع خارجی فعال در بازار تهران هم کارهایی خوبی انجام شد ه‌است. 

احمد مسجدجامعی نیز در این مراسم گفت: بازار از همان زمان شکل‌گیری نخستین شهرها در ایران، در مرکز شهرها قرار گرفته و تقریبا بخش اعظم زندگی شهری در ایران متکی به وجود و فعالیت بازار بوده است. بازارها معمولا در مرکز شهرهای ایران قرار دارند و قلب فعالیت اقتصادی و فرهنگی زندگی شهری را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز