خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

شورای پنجم فساد ستیزی را دنبال کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۷۹۴

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم فساد ستیزی و نه گفتن به فساد را دنبال کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حکیمی‌پور؛ عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار داشت: از مجریان و ناظران و نیروهای نظامی و امنیتی که با تدابیر پیشرفته امن ترین انتخابات را رقم زدند و کمک کردند، تشکر می‌کنم. از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم که بحث حق‌الناس را به عنوان یک باور جا انداختند و شاهد هستیم که مردم بیش از پیش همراهی و همدلی می‌کنند.

وی افزود: انتخابات ما آگاهانه بود. این انتخابات نشان داد که مردم اسیر هیجانات نیستند و اینکه دولت تدبیر و امید را برای 4 سال دیگر انتخاب کردند، ناشی از رعایت مصالح و منافع عمومی کشور بود. در کشور ما میانگین مشارکت مردم بالای 70 درصد شد، اما  کمترین رقم مشارکت در امریکا را شاهد بودیم که حاصلش ترامپ شد.

وی گفت:  بحث 4 درصد و چند درصد نداریم و رییس جمهوری ما اعلام کردند که رییس جمهور 100 درصدی هستند. مردم را نباید تیکه پاره و تقسیم بندی کنیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: درصد مشارکت در انتخابات شورا بالا بود و این نشان می‌دهد که شوراها جا افتاده است. این دستاورد بزرگی است. در مورد نتیجه انتخابات حرف و حدیثی وجود دارد و معترضان می‌توانند از مجاری قانونی این مساله را دنبال کنند مجلس ما پاسخگو و شفاف است؛  اما نباید به گونه ای این مباحث مطرح شود که کام مردم تلخ شود.

وی با بیان اینکه شورای پنجم باید آگاه باشد و مردم مسوولیت خطیری را بر دوش آن گذاشته است، افزود: شورای پنجم فساد ستیزی و نه گفتن به فساد را دنبال کند. چرا که اعتراضات مردم به تخصص گرایی نیست بلکه به این گونه موارد است. بهتر است روزهای انتهایی شورای چهارم، به کارهای ناتمام بپردازیم.

حکیمی پور خطاب به شورای پنجم گفت: در شهرداری باید جلوی سو استفاده مالی  گرفته شود و مبارزه با این موارد از همه چیز سخت تر است. با فساد در شهرداری مماشات نکنید. در شهرداری با پول و مراجعان و ولخرجی هایی مواجه هستیم و باید مراقب بود.

وی با تاکید بر  سلامت مالی مدیران شهرداری گفت: شورای پنجم در این دو ماهه باقی مانده قانون شورا و شهرداری را بخوانند. چرا که شاهد بودیم برخی اعضا بعد از مدت‌ها، پشت تریبون آمدند و گفتند از آن مطلع نیستم. شورای پنجم به وظایف و اختیارات خود مسلط باشد. باید بدانند که بدهی ها و پروژه های نیمه تمام چقدر است؟ شورای پنجم نباید کار را از 13 مرداد شروع کند بلکه می‌توانند در جلسات باقی مانده شورا شرکت کنند.

وی افرود: من و اقای شجاع پوریان قبلا هم اعلام کردیم که هرچند قانون نگفته اما اعضا، لیست اموال خود را قبل از شروع به کار در شورا اعلام کنند. اعضای اصلاح طلب شورا بنیان گذار این کار باشند. شورای پنجم مستند سازی فعالیت ها و گزارش مکتوب را حتما مد نظر قرار دهند و به مردم گزارش ارائه بدهند.

حکیمی پور با بیان این مطلب که در مورد انتخابات شورا بداخلاقی هایی شکل گرفت، گفت: بدانید که در لیستی که تندگویان باشد لیست تقلبی و جعلی نیست. تندگویان و سرخو اصلاح طلبان واقعی هستند. امیدوارم این زخم را دوستان جبران کنند. به عنوان عضوی که قانونگرایی و فساد ستیزی را در 4 سال سرلوحه قرار دادم، از این بابت با وجدان آسوده این شورا را ترک خواهم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز