خبرگزاری کار ایران

علی اکبر ولایتی:‌

المپیادی‌های ما توسط سفارت‌ها جذب می‌شوند/کانادا سفارتش را در ایران تعطیل کرد اما بیشترین نخبه‌های دانشگاهی را جذب می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۲۸۴۸

علی‌اکبر ولایتی (رئیس هیات امنا و عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی) در پنجمین همایش دانشگاه آزاد گفت: کشور ما کشور علم است و در سخت‌ترین شرایط مردم ما طالب علم بوده‌اند. ما برای گسترش علم در ایران تا جایی پیش رفتیم که اکنون صندلی خالی داریم اما دانشجو نداریم. این نشانگر آن است که تلاش‌های ما برای گسترش دامنه علم در کشور نتیجه داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد از نظر کمیت به نتیجه خوبی رسیده است و اکنون مدیران آن در حال افزایش کیفیت هستند اما نباید فراموش کنیم که کمیت همواره باعث رشد و ترقی علم درکشور می‌شود. ما چند توقع ملی داریم که این توقعات جزو آرزوهای کشورمان است. اولین مورد مربوط به فرار مغزهاست که این مورد درد همه مردم است. هرکسی را که می‌بینیم می‌گویند افراد المپیادی ما توسط سفارت‌ها جذب می‌شوند. کشور کانادا بدون هیچ بهانه‌ای سفارت خود را در کشور ما تعطیل کرد و از سوی دیگر این کشور بیشترین نخبه‌های دانشگاهی ما را جذب می‌کند.

عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جذب استعدادهای دانشگاهی خاطرنشان کرد: در سال 96 پیشنهاد شد که فعالیت‌هایی برای جذب مغزها در داخل کشور انجام شود و امیدوارم با توجه به فعالیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی این موانع برطرف شود. از موارد دیگری که باید در حوزه علم در دانشگاه دیگر انجام شود کادر‌سازی برای نسل‌های آینده کشور است. ما باید برای افرادی که تمکن مالی ندارند و از شهرستان به تهران برای ادامه تحصیل می‌آیند، همه شرایط تحصیل را فراهم کنیم تا این استعدادها بتوانند به درجات بالای علمی دست پیدا کنند. جذب‌ها باید براساس شایسته‌سالاری باشد نه اینکه خدای ناخواسته شایعاتی به وجود آید و مردم بگویند برخی از افراد براساس رابطه جذب شده‌اند.

علی‌اکبر ولایتی در همین خصوص ادامه داد: موضوع بعدی پژوهش است ما با توجه به کمبودهای آموزش و پرورش نمی‌توانیم در دبیرستان‌ها آزمایشگاه‌هایی با امکانات جدید فراهم کنیم اما در دانشگاه‌ها باید برای پژوهش بیشتر و رسیدن به نتایج بهتر فعالیت‌مان را بیشتر کنیم. در این حوزه باید ابتدا نیازها را مشخص کرد و پس از آن ببینیم چگونه می‌توان این احتیاجات را برطرف کرد.

وی به موضوع ضرردهی برخی واحدها اشاره کرد و گفت: موضوع ضرردهی برخی واحدها باید به استان و همچنین منطقه مورد نیاز بازگردد تا آنها برای برطرف کردن مایحتاج خود از مرکز انتظار دریافت مبالغی نداشته باشد.

علی اکبر ولایتی در پایان به رشته‌هایی که موقعیت شغلی ندارند، خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم که برخی از فارغ‌التحصیلان موقعیت شغلی ندارند. در این زمینه باید بگوییم که ما نیاز به تکنسین‌های مهندسی داریم به عنوان مثال ما مهندس و کارگر به اندازه کافی در کشورمان داریم اما تکنسین مهندسی نداریم که مابین این دو قشر بتواند فعالیت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز