خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسئول برنامه کنترل ناقلین:

مبارزه با حشرات موذی باید توسط شرکت‌های مجوزدار انجام شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۱۹

مبارزه و کنترل حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی فقط توسط شرکت های دارای مجوز از وزارت بهداشت انجام شود.

به گزارش ایلنا، پیمان طالبی پور کارشناس مسئول برنامه کنترل ناقلین مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمورد فعالیت بعضی از شرکت های سمپاشی فاقد مجوز از وزارت بهداشت در اماکن عمومی و خانگی هشدار داد.

طالبی پور گفت: استفاده شرکت های فاقد مجوز از سموم غیرمجاز، سلامت افراد و محیط را به خطر می اندازد.

وی بیان داشت: استفاده از برخی سموم توسط این افراد گاهی منجر به عوارض جبران ناپذیری می شود.

طالبی پور ضمن تاکید بر فعالیت ۲۹۰ شرکت خدماتی مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی زیر نظر وزارت بهداشت در کشور افزود: شهروندان برای مبارزه با حشرات و جانوران موذی از خدمات این شرکت ها که دارای پروانه فعالیت هستند استفاده کنند.

وی گفت: مسئولین فنی این شرکت ها موظف به مشاوره خانواده ها برای استفاده از روش های بهسازی محیط و شیوه های مبارزه تلفیقی فیزیکی و شیمیایی و درصورت لزوم موظف به بهسازی محیط هستند.

این کارشناس وزارت بهداشت همچنین نسبت به استفاده بی رویه سموم برای دفع حشرات هشدار داد و گفت: استفاده ازسموم به دلیل خطراتی که برای سلامتی افراد و محیط زیست دارد و همچنین منجر به مقاومت گونه های ناقل بیماری می شود تنها درمواقع ضرورت، توصیه می شود.

طالبی پور رعایت موارد بهداشتی، جمع آوری و دفع مناسب زباله ها و پسماند، نصب توری پنجره ها، استفاده از دورکننده های حشرات و دفع سریع فاضلاب را از روش های تلفیقی موثر برای مبارزه با حشرات و جوندگان موذی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز