خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در گفت‌وگو با ایلنا:

از چمران خواستیم ادعاهایش مبنی بر شائبه در شماراش آرا را ارایه دهد؛ نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۵۷

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در واکنش به اعتراض چمران به روند شمارش آرا انتخابات شورای شهر تهران گفت: هیات نظارت بر انتخابات شوراها مهدی چمران را دعوت کرد تا بیاید و از نزدیک سیستم را مشاهده کند و سخنان و ادعاهایش را با ما در میان بگذارد، اما نیامد.

فرهاد تجری (سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب گفت: نخواستیم در نشست‌خبری دیروز این مساله را اعلام کنیم، اما هیات‌نظارت بر انتخابات شوراها مهدی چمران را دعوت کرد تا بیاید و از نزدیک سیستم را مشاهده کند و سخنان و ادعاهایش را با ما در میان بگذارد، اما نیامد.

او همچنین در مورد این که چرا فرماندار تهران به نتایج تجمیع آرا دسترسی نداشته است، گفت: اینکه فرماندار تهران این نتایج را ببیند، فرقی نمی‌کند. آقای چمران و دیگر کاندیدهایی که به نتایج انتخابات معترض هستند، باید رای مردم و رویکرد آنها را در این انتخابات بپذیرند، چرا که آرای 15 صندوق که لیست خدمت در آن هیچ رایی نیاورده بود،  دوباره شمرده شد و هیچ تغییری در تعداد آرا به وجود نیامد.

 همچنین تجری در واکنش به سخنان رضا تقی‌پور در صحن علنی شورا مبنی بر اینکه وزارت کشور نامه شکایت آنها در مورد نتایج انتخابات را نپذیرفته و از آنها خواسته حضوری بیایند و انگشت بزنند، در حالی که چنین قانونی وجود ندارد، گفت: قاعدتا خود فرد یا وکیل حقوقی‌اش برای ارجاع نامه شکایت باید حضور یابد و مستندات خود را نیز ضمیمه نامه کند. نمی‌توانیم با توجه به ذهنیات و گفت‌وگوهای شفاهی افراد در صندوق‌ها دخل و تصرف کنیم، چرا که این اقدام قانونی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز