خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش:

سند ۲۰۳۰ هیچ مغایرتی با مبانی اسلامی ندارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۲۲۶

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سند ۲۰۳۰ یک برنامه و تفاهم‌نامه بین وزرای آموزش و پرورش جهان است و از نظر شرعی هیچ مغایرتی با مبانی اسلامی ندارد.

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در حاشیه نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش در قم، اظهارکرد: سند ۲۰۳۰ یک برنامه و تفاهم بین وزرای آموزش و پرورش جهان برای توجه به آموزش و پرورش است که بیش از ۲۵ سال در جهان سابقه دارد و در ایران دارای چنین سابقه‌ای است و تا سال ۲۰۱۵ تحت عنوان آموزش برای همه اجرا می‌شد.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش افزود: از سال ۲۰۱۵ یک هدف‌گذاری ۱۵ ساله جدید انجام شد که تا ۲۰۳۰ تداوم دارد که با نام آموزش برای همه است و این سند ۲۰۳۰ سال پایانی برنامه ۱۵ ساله محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این سند آموزش و پرورش بوده و اهداف آن را دنبال می‌کند و بحث‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود همانند تعطیلی کلاس‌های قرآنی و کلاس‌های آمادگی دفاعی و از بین بردن ارزش‌ها و مسائل خودارضایی و همجنس‌بازی و به رسمیت شناختن جنس سوم هیچ ارتباطی با این سند ندارد.

زرافشان اظهارکرد: در واقع چه در متن فارسی یا انگلیسی هیچ یک از این عبارات در سند ۲۰۳۰ نیامده، البته علی‌رغم اینکه هیچ‌یک از این عبارات در سند نیامده آموزش و پرورش و دولت برای دورکردن نگرانی از جامعه در مصوبه‌ای که در هیات وزیران گذرانده تاکید کرده‌اند هر گونه برنامه اجرایی و نظارتی که قرار است تهیه شود باید براساس اسناد بالادستی و براساس سند تحول و نقشه جامع و سیاست‌های ابلاغی رهبری و سیاست‌های توسعه باشد که در این زمینه برای جلوگیری از هر شائبه‌ای محکم کاری شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و طبق گفته ریاست‌جمهوری یک نگرانی برای ایشان فراهم شده بود، این کار با دستور دولت و آقای جهانگیری کاملا متوقف است و به وزارت امور خارجه و سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده تا هیچ اقدامی برای اجرای این سند صورت نگیرد.

وی گفت: در حال حاضر آنچه آموزش و پرورش و حسن روحانی نگران آن هستند نکته‌ای بود که رهبری در دیدار‌ ۱۷ اردیبهشت‌ماه فرمودند و آن هشدار نسبت به یک جریان مرموزی است که از خارج هدایت می‌شود و برای از بین بردن اعتماد مردم به آموزش و پرورش تلاش می‌کند چراکه آنها متوجه شده‌اند کجا دست بگذارند.

زرافشان ادامه داد: بنابر تحقیقی که اخیرا انجام شده هنوز اولین گروه مرجع اجتماعی مردم ایران معلم‌ها هستند و آموزش و پرورش اولین مرجع اجتماعی جامعه محسوب می‌شود اگر اعتماد مردم نسبت به آموزش و پرورش را مخدوش کرده و از بین ببریم این‌ها سلب اعتماد نسبت به آموزش و پرورش می‌شود این هشداری بود که رهبری آن را متذکر شدند و امروز بیشتر ناظر بر این موضوع بحث را توضیح دادیم که هیچ‌یک از این شائبه‌ها وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبق این سند، نه تنها ارزش‌ها تضعیف نشده بلکه درس آمادگی دفاعی امسال از دو به ۳ ساعت افزایش یافته و معلم‌های آن نیز تامین شده‌اند و ارزش‌های ایثار و شهادت نه تنها به شهید فهمیده منحصر نشده بلکه شهید مدافع حرم و شهید هسته‌ای و یک شهید دختر دانش‌آموز به مجموعه کتاب‌های درسی اضافه شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش یادآور شد: این‌ها برای آن است که مبانی جمهوری اسلامی را محکم‌تر کرده و استحکام نظام را بیشتر کنیم و عشق و علاقه فرزندان را نسبت به ارزش‌های جامعه افزایش دهیم و این بداخلاقی‌هایی که اتفاق افتاد می‌خواهد این‌ها را مخدوش کند و اصحاب رسانه باید کمک کنند تا این نگرانی از میان برود.

وی با اشاره به برخی مطالب که به حوزه بین‌الملل آموزش و پرورش مربوط می‌شود، گفت: در واقع خودمان و توانمندی‌های خودمان را به جهان عرضه می‌کنیم. وقتی که در چشم‌انداز ۱۴۰۴ آمده که باید رتبه برتر منطقه باشیم بر این اساس باید خودمان را در یک مقیاس بین‌المللی بسنجیم و ارزیابی درستی از جایگاه دیگر کشورها داشته باشیم. اجرای این سند و گزارش‌هایی که ارائه می‌شود کمک می‌کند در شاخص‌های بین‌المللی جایگاه خود را به جهان معرفی کرده و دستاوردهای جمهوری اسلامی را در معرض داوری‌های جهانی قرار دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز