خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور/ مرگ ۲ نفر در کرمانشاه و بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۴۳۲

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور را تشریح کرد

محمد مهدی گویا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری کنگو در کشور گفت: این بیماری بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان شایع می‌شود که از طریق دام یا حشراتی مانند کنه به انسان منتقل می‌شود.

او با اشاره به آمار مبتلایان به این بیماری از ابتدای سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری 28 مورد در سطح کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند که از این تعداد 19 نفر مربوط به شهر زاهدان است که مبتلایان در سردخانه یک کارگاه بسته‌بندی گوشت مشغول به کار بودند و 9 مورد مربوط به دیگر شهرستان‌های کشور است.

او درباره شایعاتی مبنی بر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان و احتمال فوت یک نفر در این استان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه شیوع یا اپیدمی این بیماری در کشور از جمله در استان اصفهان شاهد نیستیم و تنها مورد قطعی که تشخیص آن اثبات شده یک مورد در شهرستان چادگان است که با تشخیص به موقع و درمان صحیحی که صورت گرفته، حال عمومی بیمار خوب است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اشاره به موارد مشاهده شده در استان اصفهان گفت: دانشکده علوم پزشکی اصفهان از بستری شدن 4  الی 5 نفر با تشخیص احتمال بیماری خبر داده است، اما هنوز بیماری این افراد تایید نشده است.

گویا با بیان اینکه درمان قطعی این بیماری در کشور وجود دارد، گفت: اگرچه احتمال مرگ و میر در این بیماری بالاست اما خوشبختانه داروی این بیماری در تمام کشور به صورت رایگان موجود است و بیماران باید در شرایط ویژه‌ای نگهداری شوند و در صورتی که به موقع تشخیص داده شود قطعا می‌توان آن‌ها را درمان کرد.

او با بیان اینکه این بیماری غیر عادی نیست، گفت: سال گذشته 62 مورد از این بیماری گزارش شده بود که 6 مورد منجر به مرگ شد و امسال نیز تا امروز 28 مورد گزارش شده که تنها دو مورد در کرمانشاه و بندرعباس منجر به مرگ شده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر تاکید کرد: در صورتی که مردم موارد بهداشتی را رعایت و از گوشت‌های مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور استفاده کنند به این بیماری مبتلا نمی‌شوند، البته عده دیگری نیز هستند که با دام سر و کار دارند یا با گزش حشره روی بدن دام به این بیماری مبتلا می‌شوند یا در هنگام ذبح حیوان موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز