خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس تغذیه عنوان کرد؛

مضرات خوردن زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۲۱۳

کارشناس تغذیه اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: مضرات استفاده از زولبیا و بامیه بیش از فواید آن است.

به گزارش ایلنا، زهره پوراحمد با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه فواید و مضراتی دارد، اظهار داشت: مضرات استفاده از این شیرینی بیش از فواید آن است.

وی افزود: جعبه های زولبیا و بامیه باید مجوز بهداشتی داشته باشد و بر روی بسته بندی جعبه ها آرم سازمان غذا و دارو هک شده باشد در غیر این صورت از مصرف آنها پرهیز نمایند.

پوراحمد در ادامه به فواید این شیرینی اشاره کرد و گفت: از فواید زولبیا و بامیه فقط می‌توان به این اشاره کرد که برای لحظات اول بعد از افطار به جهت اینکه دارای قندهای ساده بالایی است، یک تا دو عدد توصیه به مصرف می‌شود و این قندهای ساده سریع شکسته می‌شود و قند خون مورد نیاز را سریع بالا می‌برد.

وی اظهار داشت: بر عکس فواید که مختصر است، مضرات آن بی شمار است و می‌توان به کالری بالای آن که منجر به افزایش وزن و ناراحتی‌های متعاقب آن می‌شود، اشاره کرد. همچنین با توجه به اینکه قندهای ساده آن بالاست، به همین دلیل اصلا به بیماران دیابتی و همچنین افراد عادی به جز در همان لحظات اولیه افطار توصیه نمی‌شود؛ چراکه قندهای ساده در بدن سریع به چربی تبدیل می‌شود.

کارشناس اداره کل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه زولبیا و بامیه چربی بالایی دارد، اظهار داشت: این شیرینی‌ها درون روغن بطور غوطه‌ور سرخ می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه احتمال دارد از روغن‌های نامناسب برای طبخ آنها استفاده شود در نتیجه با وجود آنکه چربی بالایی دارد، مواد مخاطره‌آمیز برای سلامتی مانند پراکسید و اسیدیته نیز دارد.

پوراحمد گفت: از آنجا که معمولا نوع مصرف با مقاومت همراه خواهد بود توصیه می‌شود در مصرف زولبیا و بامیه احتیاط شود و به یک الی ۲ عدد در روز اکتفا کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز