خبرگزاری کار ایران

زهرا احمدی‌پور:

ارائه تسهیلات به سرمایه‌‌گذاران خارجی برای ساخت یا بازسازی هتل‌‌ در ایران

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۴۹۹

رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی در گفت‌وگو با مجله بیزینس‌ییر، اهداف، برنامه‌ها و مسائل سازمان میراث‌فرهنگی درباره توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، زهرا احمدی‌پور در گفت‌وگو با مجله بیزنس‌ییر The Business Year درباره اهداف سند چشم‌انداز و میزان گردشگرانی که باید تا ۱۴۰۴ جذب کرد تأکید کرد: جذب گردشگر خارجی تنها به برنامه‌ریزی در داخل کشور مربوط نیست و متاثر از فضای سیاسی حاکم در دنیا نسبت به ایران است، البته برجام نطقه عطفی برای ایران از جهت تصویر‌سازی مثبت و مناسب برای ورود گردشگران خارجی به ایران بود.

او همچنین ظرفیت‌های ایران را در طیف‌های مختلف گردشگری نظیر گردشگری تاریخی، طبیعی، سلامت، روستایی و... معرفی کرد و گفت: با نگاهی آمایشی می‌توان فرصت‌های متنوعی را در ایران فراهم کرد.

معاون رئیس‌جمهوری مشارکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، میزبانی رویدادهای مهم گردشگری و فعالیت‌هایی از این دست را فرصت‌هایی مناسب برای توسعه گردشگری و معرفی ایران دانست.

او درباره وضعیت زیرساخت‌های گردشگری گفت: تقریبا تمام استان‌ها مشکل کمبود زیرساخت ندارند و تنها استان‌های اصفهان و فارس در فصل‌های پر‌گردشگر با مشکل زیرساخت مواجه هستند.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳۰ اقامتگاه‌ بوم‌گردی در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این اقامتگاه‌ها می‌توانند گردشگران خارجی را با فرهنگ بومی، آداب و رسوم، سنن، غذاهای محلی و... آشنا کنند.

او در تشریح اقدامات انجام‌شده برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی بیان کرد: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سعی کرد از طریق هماهنگی‌های بین دستگاهی روند سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را تسهیل کند و سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند در مدت زمان کمتری مجوزهای لازم را اخذ کنند و پس از آن نیز برای گرفتن تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شوند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در پایان با اشاره به برندسازی در بحث زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد: به آن دسته از سرمایه‌‌گذاران خارجی که برای ساخت یا بازسازی هتل‌ها در کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند تسهیلات خوبی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز