خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

خواهان تسریع در روند تعیین تعرفه خدمات پزشکی هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۶۷۹

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: گرچه فرآیند تعیین تعرفه خدمات پزشکی فرآیندی پیچیده و زمان بر است، ولی مکانیسم تعیین تعرفه شفاف و تابع عوامل قانونی و اقتصادی مربوطه است و هیچ نیازی به فضاسازی در این زمینه نیست.

به گزارش ایلنا ایرج حریرچی ضمن بیان این مطلب گفت: هر ساله برای تعیین تعرفه خدمات پزشکی دبیرخانه شورای عالی بیمه، مستقر در وزارت رفاه اقدامات کارشناسی لازم را انجام می‌دهد و بعد از تصویب در شورای عالی بیمه، میزان تعرفه خدمات پزشکی در هیئت وزیران نهایی می‌شود، ولی متاسفانه در طی بیش از ده سال گذشته معمولا اعلام تعرفه ها با تاخیر مواجه بوده است.

 قائم مقام وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت دارای یک رای از 9 رای شورای عالی بیمه است ولی همواره تلاش کرده‌است که هم تعرفه‌های واقعی مطابق با قیمت تمام شده باشد، خدمات در مقطع زمانی قانونی و قبل از شروع سال تعیین شوند و بیشترین حمایت از مردم در مقابل مخاطرات مالی ناشی از بیماری‌ها حاصل شود.

حریرچی افزود: برای سال 96 هم وزارت بهداشت و هم سازمان نظام پزشکی از آذر ماه سال گذشته پیشنهاد خود را ارائه نموده‌اند و با توجه به ضرر و زیانی که تاخیر اعلام تعرفه برای ارائه کننده‌گان خدمات اعم از بستری و سرپایی ایجاد می ‌کند، تسریع تصویب تعرفه از شورای عالی بیمه و انجام اقدامات بعدی به طور مستمر مورد درخواست و پیگیری از طرف این وزارتخانه بوده است.

وی تاکید کرد: گرچه فرآیند تعیین تعرفه خدمات پزشکی فرآیندی پیچیده و زمان‌بر است، ولی مکانیسم تعیین تعرفه شفاف و تابع عوامل قانونی و اقتصادی مربوطه است.

حریرچی اضافه کرد: نظرات ارائه‌کنندگان خدمات اعم از پزشکان، داروسازان، پیراپزشکان و کارشناسی آنها در مورد تعیین قیمت تمام شده خدمات بسیار مهم و اثر گذار است، ولی هیچ نیازی به فضاسازی در این زمینه نیست و خبرسازی هایی که بعضا برای مقاصد خاص انتخاباتی صنفی انجام می‌شود تاثیر مثبتی در انجام فرآیندهای قانونی نخواهد گذاشت، ضمن اینکه به نوعی تشویش اذهان همکاران و خدشه به صلاحیت حرفه ای اشاعه دهندگان این شایعات هم تلقی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز