خبرگزاری کار ایران

آماده‌باش آتش‌نشانان برای ایمنی مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۳۵۶

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با پوشش ایمنی کامل توسط 570 آتش نشان و 250 خودرو آتش نشانی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود در مراسم امسال جمعیت زیادی از هموطنان حضور داشته باشد، سازمان آتش‌نشانی تهران برای تامین ایمنی مناسب، با بسیج کلیه امکانات، نهایت تلاش خود را برای حفظ جان مردم و پیشگیری از بروز هر نوع خطر احتمالی انجام می‌دهد.

مهدی داوری گفت: در همین راستا از عصر روز سیزدهم خرداد تا پایان مراسم چهاردهم خرداد ماه علاوه بر اینکه تمام 123 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران به ویژه ایستگاه شماره 50 مستقر درمجموعه مطهر حضرت امام(ره) در آماده باش کامل قرار خواهد داشت، تعداد 250 دستگاه انواع خودروهای سبک، سنگین، موتور سیکلت بصورت ثابت و گردشی و همچنین خودروهای پشتیبانی شامل بالابر، نردبان، تانکر و جرثقیل در معیت بیش از 570 نفر آتش نشان در دو بخش داخلی و خارجی مستقر خواهند شد.

وی درادامه اظهار داشت: دربخش داخلی مجموعا 24 دستگاه خودرو منبع دار درمعیت 80 آتش نشان ودر داخل حرم و درفضاهای داخلی و مسقف این مجموعه تعداد 30 نفر از آتش نشانان از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 14 خرداد ماه تا پایان مراسم با همراه داشتن خاموش‌کننده‌های دستی در میان جمعیت زائر در حال گشت‌زنی خواهند بود و اوضاع ایمنی را کاملا پوشش می دهند.

داوری همچنین تصریح کرد: دربخش بیرونی هم سایر آتش نشانان با بقیه خودروهای آتش نشانی، پارکینگ‌های اتوبوس و خودروها در حرم و نیز معابر، خیابان ها و بزرگراه های اطراف حرم مطهر شامل از شمال تا بزرگراه آزادگان، از جنوب تا شهرک واوان، از شرق تا جاده قدیم کرج(خیابان شهید رجائی) و از ضلع غرب هم اتوبان قم را تحت پوشش قرار می دهند که این استقرار از ساعت 16 تا پایان مراسم و عادی شدن رفت و آمد خواهد بود.

وی تاکید کرد: بسیاری از مدیران ارشد و میانی عملیات سازمان آتش نشانی نیز با خودروهای سبک سازمانی با گشت زنی درتمامی بخش های داخلی و بیرونی حرم مطهر امام راحل، وظیفه مدیریت و فرماندهی نیروهای آتش نشانی مستقر دراین مراسم را بر عهده خواهند داشت.

معاون عملیات آتش نشانی در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ایام از تمام شرکت کنندگان در این مراسم و عزاداران گرامی درخواست کرد در این ایام موازین ایمنی را رعایت کرده و از روشن کردن آتش دراطراف محل برگزاری مراسم به ویژه درفضاهای سبز جدا خودداری کنند.

وی توصیه کرد: زائران گرامی مثل همیشه با سازمان های امدادی و بویژه آتش نشانی همکاری لازم را داشته وحتما راه را برای عبور آتش نشانان باز بگذارند تا آنان بتوانند دراسرع وقت نسبت به امداد و نجات و خاموش کردن آتش سوزی احتمالی اقدام کنند.

داوری تاکید کرد: درصورت بروز حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کنند و از محل حادثه فاصله بگیرند و بلافاصله مراتب را به سامانه 125 آتش نشانی یا اکیپ های استقراری آتش نشانی اطلاع دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز