خبرگزاری کار ایران

پیمان دوباره با پیر جماران

asdasd
کد خبر : ۴۹۶۵۲۸

وزیر بهداشت در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در یادداشتی نوشت: همه پیمانی دوباره با پیر جماران ببندیم.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در این یادداشت آورده است: باز هم خردادی دیگر فرا رسید و ما در سوگ ارتحال پیر و مراد و امام‌مان نشستیم. در این روزها که با عطر یاد و خاطره آن بزرگ‌مرد آمیخته شده و در حالی‌که بیست و هشتمین سالگرد پرواز ملکوتی‌اش را گرامی می‌داریم، خوب است برای انجام وظیفه و خدمت بیشتر به مردم، دو نکته که ایشان در هر فرصتی به مسئولان کشور گوشزد می‌کردند؛ بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نخست آن که «این انقلاب، رهین کوشش‌های طبقه محروم است. طبقه‌ای که این نهضت را به ثمر رساند و توقعی هم نداشت.» و امام خطاب به همان محرومان تاکید می‌کردند: «ما همه رهین منّت شما هستیم و اگر لایق باشیم، خدمتگزار شما.»

و همچنان این مسئولیت بر دوش همه مسئولان کشور است که دست به دست هم دهند و آن چنان به مردم خدمت کنند که امام می‌خواستند.

به‌یقین از یاد نبرده‌ایم این سخن ایشان را که «گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.»

و نکته دوم؛ امروز بیش از هر زمانی لازم است این گفتار آن پیر عارف را بارها و بارها بخوانیم و انشاءالله باور کنیم که «اگر در این نظام، کسی یا گروهی خدای ناکرده بی‌جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتما پیش از آن که به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است.»

امید که همه پیمانی دوباره با پیر جماران ببندیم و با رعایت اخلاق و انصاف در گفتار و رفتار و ترجیح مصالح ملی بر منافع گروهی، به اسلام و انقلاب و کشور و مردم لطمه‌ای وارد نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز