خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

ظرفیت اکثر کاروان‌های حج ۹۶ تکمیل شده است

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۸۲۲

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در مورد تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعزامی به حج ۹۶ گفت: اغلب کاروان‌ها در کشور اعلام تکمیل ظرفیت کرده‌اند، ولی در برخی از استان‌ها مانند تهران، البرز، قزوین و گیلان تعداد محدودی از کاروان‌ها هنوز به طور کامل تکمیل نشده است.

ابراهیم اسدالهی، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: مطابق جلسات و تفاهم‌نامه‌هایی که با وزارت حج عربستان انجام دادیم؛ توانستیم سهمیه حجاج ایرانی را نسبت به سال ۹۴، ۳۵ درصد افزایش دهیم و به امید خدا در حج سال جاری تعداد حجاج ما به ۸۶۵۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در مورد تکمیل ظرفیت کاروان‌های اعزامی به حج ۹۶ افزود: اغلب کاروان‌ها در کشور اعلام تکمیل ظرفیت کرده‌اند، ولی در برخی از استان‌ها مانند تهران، البرز، قزوین و گیلان تعداد محدودی از کاروان‌ها هنوز به طور کامل تکمیل نشده است. در همین راستا از دارندگان اسناد ثبت‌نامی سال ۸۵ دعوت می‌شود برای تسریع در امر ثبت‌نام به کاروان‌های دارای ظرفیت خالی مراجعه و ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

اسدالهی با اشاره به فعالیت‌های سازمان حج و زیارت برای رفاه حال زائران خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت در برنامه‌ریزی‌های خود همواره درصدد ایجاد رفاه زائران برای بهره‌مندی از این سفر الهی و معنوی است، بنابراین با توجه به فصل گرما چادرهای سیوان که مجهز به کولر‌های گازی است؛ در خیمه‌های عرفات برای حجاج جمهوری اسلامی تدارک دیده شده است. همچنین در بیمه زائران با تجدید نظر تمهیدات بسیار خوبی منظور شده شده است.

وی همچنین در خصوص شایعات مبنی بر انصراف برخی از شهروندان از سفر حج ۹۶ خاطرنشان کرد: متاسفانه در چند وقت اخیر خبرهایی در بین مردم به صورت جهت‌دار پخش شده است که هیچ‌کدام از این خبرها صحت ندارد و کاملا کذب است. این شایعات برای تحریک احساسات مردم شریف ایران و با اهداف  سیاسی و اجتماعی مطرح می‌شود. بنابراین این شایعات توسط سازمان حج و زیارت از ریشه و اساس تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز