خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه فرهنگیان به ایلنا خبر داد:

جزییات آموزش ۸ هزار استخدامی در آموزش و پرورش/آخرین وضعیت کارآموزی، اسکان و اقامت مهارت‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۵۱۳

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اعلام جزییات آموزش ۸ هزار استخدامی آخرین وضعیت کارآموزی، اسکان و اقامت مهارت‌آموزان را تشریح کرد.

نعمت‌الله موسی‌پور، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آموزش پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامیِ آموزش و پرورش، اظهار داشت: ما دوره کارآموزی یکساله‌ای برای پذیرفته‌شدگان خواهیم داشت که به طور عملی از 15 مرداد آغاز و تا پایان تیرماه سال بعد ادامه خواهد داشت. منتها چون دوره یکساله ما عملا با آغاز سال تحصیلی همراه می‌شود، کارآموزی پذیرفته‌شدگان، عملا از یک شهریور آغاز می‌شود؛ ولی 6 هفته قبل از شروع کارآموزی، یک دوره آمادگی برگزار و توزیع افراد در مدرسه و هماهنگی با مدرسه نیز انجام خواهد شد.

8 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان دوره مهارت آموزی می‌گذرانند
برگزاری آزمون اصلح در نیمه تیرماه

موسی‌پور با بیان این مطلب که حدود 8 هزار نفر امسال در دوره مهارت آموزشی در دانشگاه فرهنگیان شرکت می‌کنند، گفت: طی سال تحصیلی، مشابه سایر دانشگاه‌ها برای مهارت‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان و پردیس‌ها برنامه‌ریزی خواهد شد و دوره آموزشی معمول افراد از همان مهرماه و آغاز ترم تحصیلی آغاز می‌شود. در پایان دوره آموزشی در دانشگاه، یعنی در خردادماه یا نیمه تیر آزمون اصلح (ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای) در تیرماه برگزار خواهد شد. افرادی که امسال در آزمون استخدامی قبول شدند، هیچکدام در مدرسه شروع به کار نمی‌کنند و فقط در دوره کارآموزی شرکت می‌کنند و در واقع از مهرماه سال 97 کارشان را به عنوان معلم آغاز خواهند کرد.

تغییر روش کار آموزشی و دوره مهارت آموزی
حضور متناوب مهارت آموزان در دانشگاه و مدرسه

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه امسال روش کار آموزشی و دوره مهارت‌آموزی برای ورودی‌های جدید متفاوت است، گفت: به این صورت است که افراد هفته‌ها را به طور متناوب در دانشگاه و مدرسه سپری خواهند کرد؛ به گونه‌ای که دو هفته اول سال تحصیلی را در مدرسه خواهند بود و 2-3 هفته بعد از آن در دانشگاه هستند و کار به همین روال ادامه خواهد داشت. ما می‌خواهیم سیستم آموزشی که فرد بتواند مدرسه را تجربه کند؛ برای مهارت‌آموزان به اجرا در آوریم.

حضور هفتگی مهارت آموزان در مدارس
رایزنی با آموزش و پرورش برای اقامت و اسکان مهارت آموزان

وی با بیان این مطلب که برای حضور این افراد در مدرسه در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم، گفت: در گذشته مهارت‌آموزان را یک روز در هفته به مدرسه می‌فرستادیم. به طور مثال فرد فقط شنبه‌ها به مدرسه می‌رفت و با درس‌هایی که در آن روز تدریس می‌شد، آشنایی داشت، اما بنا داریم که این قاعده را تغییر دهیم تا همه ابعاد مدرسه برای فرد تجربه شود. شنبه با روزهای دیگر هفته با یکدیگر متفاوت است؛ بنابرین فرد باید تمامی روزها را تجربه کند.

موسی‌پور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه سال گذشته مشکلات عدیده‌ای برای اقامت و اسکان پذیرفته‌شدگان وجود داشت؛ امسال آیا برنامه‌ای برای جلوگیری از مشکلات سال گذشته در نظرگرفته شده است؟ افزود: امسال طرحی برای پیشگیری از آن مشکلات آماده کردیم که در حال رایزنی با آموزش و پرورش هستیم؛ امیدواریم پیش از آمدن این افراد بتوانیم؛ تدارک لازم را برای مهارت‌آموزان ببینیم.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: مفاد این طرح مشتمل بر این است که از برخی امکانات آموزش و پرورش برای اسکان استفاده کنیم تا بتوان شرایط رفاهی مناسبی را فراهم کنیم. شرایط دانشگاه برای پذیرش این جمعیت با محدودیت مواجه است، اما پیش‌بینی کردیم که از برخی امکانات آموزش و پرورش در استانهای مختلف مانند مهمانسرا، باشگاه معلم و ساختمان‌های بلااستفاده استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز