خبرگزاری کار ایران

ابتکار در گفت‌وگو با ایلنا:

به خاطر کباب جنگل را به آتش نکشیم/ماندنم در محیط زیست بستگی به تصمیم رئیس‌جمهور دارد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۵۶۳

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جنگل‌های کشور بسیار باارزش هستند و به خاطر یک کباب نباید جنگلی را به آتش کشید.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند رسیدگی به پرونده پلنگ هیرکان گفت: برای رسیدگی و تکمیل پرونده پلنگ هیرکان شرکتی آلمانی مسئول این قلاده است که باید حضور پیدا کنند.

اوادامه داد:‌ بازرسی سازمان محیط‌زیست هیأتی را برای رسیدگی پرونده تشکیل داده است که در حال بررسی هستند.  

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخی به سوالی درباره آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و نقش عامل انسانی در این حوادث عنوان کرد: آتش سوزی ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن مربوط به حضور گردشگران است.

او تاکید کرد: باید در فصل تابستان مراقب باشیم و به هم‌وطنان نیز تاکید کنیم که در فصل خشکی هوا به هیچ عنوان نباید در فضای آزاد آتش روشن کنند.

ابتکار خاطرنشان کرد: جنگل‌های ما بسیار باارزش هستند و به خاطر یک کباب نباید جنگلی را به آتش کشید.

او با اشاره به اینکه با اقدامات عامدانه قطعا برخورد می‌شود، اظهار داشت: با کسانی که از روی عمد دست به چنین اقداماتی می‌زنند به طور حتم برخورد خواهد شد و خوشبختانه در این زمینه دولت یک سازوکاری را ایجاد کرده است.

او در ادامه افزود: ستادی برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی با همکاری وزارت دفاع، مدیریت بحران و سازمان جنگل ها و مراتع  در نظر گرفته شده است که در مواقع لزوم واکنش سریع را انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره امکانات مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع نیز عنوان کرد: ۴۳ بالگرد و هواپیما در ۱۴ نقطه کشور برای امداد رسانی سریع در مواقع لزوم وجود دارد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که در دولت دوازدهم رئیس سازمان محیط زیست خواهند ماند یا خیر و در صورت ابقا آیا تغییراتی در سازمان محیط زیست خواهد داد، گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست این آقای رئیس جمهور است که تصمیم می‌گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تغییرات در سازمان هم بعداز تصمیم رئیس جمهوری مشخص می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز