خبرگزاری کار ایران

دانش آشتیانی خبر داد:

اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان در بودجه ۹۶ آموزش وپرورش به ورزش مدارس

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۶۷

وزیرآموزش وپرورش از اختصاص ۲۶۸ میلیارد تومان در بودجه ۹۶ آموزش وپرورش به ورزش مدارس کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز دکتر فخرالدین دانش آشتیانی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی مدیریت استعداد ورزشی دانش آموزان کشور که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و راه یابی به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، اظهارکرد: این نوع حرکت که موجب نشاط و شادابی مردم ما می شود بسیارارزشمند است و باید تداوم پیدا کند.

وی با بیان این که محور همه برنامه‌های وزارت آموزش وپرورش، اجرای سند تحول بنیادین است، تصریح کرد: یکی از این محورها که در سند تحول آمده، استعدادیابی دانش آموزان در بخش های مختلف است، در این خصوص باید به برنامه ریزی آموزشی و محتواهای آموزشی مناسب برای تحقق این هدف مهم پرداخته شود.

عضوکابینه تدبیر وامید ادامه داد: خداوند متعال در وجود هر انسانی، استعدادی را به امانت قرارداده و وظیفه آموزش وپرورش این است که این استعداد را شناسایی کرده و در جهت رشد و شکوفایی آن، برنامه ریزی مشخصی ارایه دهد واین طور نیست که همه دانش آموزان، استعداد فراگیری فقط دروس ریاضی و فیزیک را داشته باشند واین مهم باید در فرهنگ عمومی کشور حل شود.

دانش آشتیانی ادامه داد: چنانچه فردی در مسیر استعداد ذاتی اش، رشد و تعالی پیدا کند، قطعاً در زندگی اجتماعی اش هم انسان موفقی خواهد شد.

وی با بیان این که موضوع سلامت دانش آموزان تأثیرمستقیمی برارتقای کیفیت آموزش وپرورش دارد، خاطرنشان کرد: باید به امر ورزش در مدارس به ویژه در مقطع ابتدایی، اهمیت ویژه ای بدهیم، آموزش وپرورش دولت یازدهم برای تحقق این هدف کلان در سند تحول، افزایش ساعات درس تربیت بدنی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای معلمان ورزش مدارس و تجهیز امکانات ورزشی را در اولویت اقدامات خود قرار داده و ‌به موفقیت های زیادی هم دست پیدا کرده است.

عضو کابینه تدبیر وامید، مدرسه محوری را از اصلی‌ترین برنامه های راهبردی وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد وگفت: اگر بخواهیم در سطح ملی وبین المللی، به موفقیت‌های ورزشی دست پیدا کنیم، باید سرمایه گذاری ویژه ای در ورزش مدارس انجام دهیم.

وی به اختصاص ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۶ آموزش وپرورش در بحث ورزش مدارس اشاره کرد وافزود: علاوه برآن، در حکمی که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مقرر شد ۱۵ درصد از ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده کشور به توسعه ورزش مدارس اخصاص پیدا کند که اعتبار این حکم در بودجه سال ۹۶،  ۱۵۳ میلیارد تومان است که ۹۰ میلیارد تومان به اعتبارات استانی و مابقی آن به صورت متمرکز، تخصیص پیدا می کند.

دانش آشتیانی با اشاره به همکاری های خوب میان وزارت ورزش وجوانان با آموزش وپرورش، تصریح کرد: امیدواریم توسعه این همکاری ها بتواند موفقیت های بیشتری در ورزش مدارس و به تبع آن ورزش قهرمانی کشور ایجاد کند و در این میان نقش رسانه ها در ارتقای آگاهی های مردم و ایجاد شور و نشاط ملی بسیار مؤثر خواهد بود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز