خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تاکید شد؛

اختلاف ۹ هزار نفری در آمار نیروی انسانی شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۶۹

معاون توسعه منابع انسانی شهردای تهران گفت: در طی ۱۰ سال گذشته فقط ۱۰۱۹ نفر به استخدام شهرداری درآمده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون توسعه منابع انسانی شهردای تهران در جلسه شورای شهر تهران گزاشی در مورد میزان استخدام های شهرداری تهران در این ۱۲ سال ارائه کرد و گفت: آمار شاغلین در شهرداری در سال ۸۶ ، ۵۴ هزار نفر و در سال ۹۶ ، ۵۵ هزار نفر است، یعنی در طول این ۱۰ سال فقط ۱۰۱۹ نفر به استخدام شهرداری درآمده‌اند.

او با اشاره به شبهاتی که در مورد استخدام‌های مترو وجود دارد، گفت:‌ برخلاف نظرات موجود جذب نیرو فقط بر اساس استانداردها و اصول علمی صورت گرفته است.

حافظی در واکنش به گزارش منابع انسانی شهرداری تصریح کرد: آدرس غلط به مردم ندهید صحبت‌های شما با گزارشات سازمان بازرسی تناقض دارد آمارهای اعلام شده نیاز به راستی آزمایی دارد و سازمان بازرسی اعلام کرده پاسخ‌ها قابل قبول نیست. بر اساس گزارش سازمان بازرسی ۹ هزار نفر اختلاف بین آمار نیروی انسانی در گزارش شهرداری و سازمان بازرسی وجود دارد.

او با اشاره به کمبود واگن‌های مترو تصریح کرد: شهرداری ۶۰۰ واگن از برنامه عقب است و این مساله ارتباطی با بحث بودجه ندارد.

حافظی گفت: بازرسی کل کشور می گوید طی سالهای ۹۰ تا ۹۲ تعداد ۴۲۰۰ نفر به کارکنان شرکت مترو اضافه شده، از این تعداد ۳ هزار نفر شاغل بوده اند که تغییر وضعیت پیدا کردند و استخدام شدند و هزار و ۲۰۰ نفر نیز استخدام جدید هستند. آمار کارکنان حوزه مدیر عامل از ۷۳۶ نفر به دو هزار و ۵۵ نفر رسیده است. گزارش بازرسی می گوید از آقای قلی ها مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو سوال کردیم و پاسخ ایشان قانع کننده نمی باشد. در این گزارش ۹۰ صفحه ای تکه به تکه طرح سوال صورت گرفته و پس از درج پاسخ مسئولین مربوطه، قید شده که پاسخ ها قانع کننده نیست.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آماری که شهرداری ارائه می کند نیاز به راستی آزمایی داشته و در حال حاضر این آمار را قبول ندارم، تصریح کرد: اینکه شهرداری می گوید، در سال ۸۴ که این مدیریت آنان شروع شده، ۵۴هزار نفر نیرو داشته اند و امروز به ۵۵ هزار نفر رسیده است نیاز به راستی آزمایی دارد. گزارش بازرسی در جایی می گوید در پیوست بودجه سال ۹۲ که توسط مدیر کل مجامع شهرداری ابلاغ شده است کارکنان مترو در سال ۹۰ ، پنج هزار و ۴۲۸ نفر و در سال ۹۱ و ۹۲ هفت هزار و ۵۳۱ نفر اعلام شده که با تعداد کارکنان اعلامی توسط معاونت منابع انسانی طی سال ۹۱ و ۹۲ به ترتیب ، هشت هزار و ۸۸۶ نفر و نه هزار و ۳۹۰ نفر اختلاف دارد.

حافظی با بیان اینکه بین آمار نیروی انسانی اعلام شده توسط شهرداری با گزارش سازمان بازرسی، اختلاف وجود دارد، گفت: آقایان، منکر نشوید، صفحه ۷ گزارش می گوید در بررسی ها مشخص شد بیش از ۴۰۰ نفر از کارکنان جذب شده طی سالهای ۹۰ تا ۹۲ بالای ۴۰ سال سن دارند، به طوری که مدرک تحصیلی ۵۰ درصد از آنان زیر دیپلم بوده است و تنها ۷ درصد آنان مدرک فوق دیپلم و لیسانس دارند که بیش از نیمی از افراد دارای مدرک فوق دیپلم و لیسانس، در امور غیر مرتبط با مدرک تحصیلی شان به کار گمارده شده اند، همچنین بیش از ۳۰ درصد افراد مورد بررسی دارای مدرک پنجم ابتدایی یا بی سواد هستند. دلایل استخدام این افراد برخلاف موارد مندرج در آیین نامه استخدامی، از مدیرعامل وقت شرکت بهره برداری مترو سوال شده و پاسخ ایشان قانع کننده نبوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در پاسخ به اعتراض معاون منابع انسانی شهردار گفت: این گزارش سازمان بازرسی است و اگر اعتراض دارید به سازمان بازرسی اعلام کنید.

وی با اشاره به آمار ارائه شده توسط معاون شهردار درباره افزایش تعداد واگن ها تاکید کرد: گفتند تعداد واگن ها از ۳۷۲ به ۱۳۲۹ رسیده است، چرا نمی گوئید که در برنامه پنج ساله به شما چقدر تکلیف شده است؟ بگویید که باید ۱۹۰۰ واگن می داشتیم و ۶۰۰ واگن از برنامه عقب هستیم. راجع به نبود بودجه برای خرید واگن هم باید اشاره کنم آنقدر هزینه های غیر ضرور داشته اید و دارید که می توانستید با جلوگیری از این هزینه ها کارهای دیگری هم برای مردم انجام دهید که انجام ندادید.

حافظی ادامه داد: ما هم می گوئیم راهبر مترو می خواهیم، ما هم می گوئیم ایمنی مسافران مترو باید به نحو مطلوب تامین شود، ما نمی گوئیم چرا استخدام کرده اید بلکه می گوئیم چرا استخدام شما بدون آزمون و بدون مصاحبه علمی بوده و نیروهای غیر کیفی جذب کرده اید. لطفا مغلطه نکنید و اصل موضوع را زیر سوال نبرید با این وجود اگر دوستان اصرار دارند که خطائی رخ نداده، درخواست دارم کمیته ای برای راستی آزمایی گزارش آقایان تعیین شود.

سالاری نیز در واکنش به این گزارش تصریح کرد: بر اساس گزارش شهرداری فقط ۲ درصد افزایش در تعداد پرسنل شهرداری صورت گرفته است. این افزایش ۲ درصدی با واقعیت‌های موجود تطابق ندارد. اسامی پرسنل شهرداری که تغییر وضعیت داده شده‌اند و ۵۰ هزار نفری که استخدام شده‌اند باید اعلام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز