خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش:

حضور بیش از ۱۸ هزار دانش آموز در رقابت‌های ورزشی تابستان

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۹۹۶

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ازحضور بیش از ۱۸ هزار دانش آموز در رقابت های ورزشی در تابستان ۹۶ خبر داد

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی مدیریت استعداد ورزشی دانش آموزان کشور که با حضور وزیر آ‌موزش وپرورش، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس آموزش وپرورش عمومی و فنی وحرفه ای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اعضای کمیته ملی المپیک، رؤسای فدراسیون های مختلف ورزشی و جمعی از مدیران کل آموزش وپرورش استان ها در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهارکرد: در راستای طرح استعدادیابی، کار غربال گری از ۱۳ میلیون دانش آموز به عنوان پشتیبانی ورزش ملی انجام شده است.

وی افزود: براساس سند تحول بنیادین، تکلیفی که جامعه برعهده ورزش دانش آموزی گذاشته است در چهار سال اخیر، قدم های خوبی در جهت توسعه ورزشی کشور برداشته شده است.

حمیدی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و همچنین رئیس جمهور محترم مبنی بر توسعه ورزش نوجوانان، تصریح کرد: بهترین راه حل برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، انجام فعالیت های ورزشی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش تسهیل پیشرفت و ارتقای دانش آموزان در حوزه ورزش را مأموریت  اصلی معاونت تربیت بدنی وسلامت دانست و خاطرنشان کرد: استراتژی ۹ گانه ای مشخص شده که نظام استعدادیابی، شناسایی، انتخاب و توانمندسازی دانش آموزان از آن جمله است، بنابراین برای تحقق اهداف مذکور، نیازمند همکاری دیگر دستگاه ها با آموزش وپرورش هستیم.

حمیدی، مدرسه را محور همه فعالیت ها ذکر و تصریح کرد: در رقابت های ورزشی تابستان امسال، بیش از ۱۸ هزار دانش آموز مشارکت خواهند داشت که پس از غربال گری  ۵/۴ میلیون دانش آموز به این مرحله از مسابقات راه یافته اند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی پوشش فعالیت های ورزشی در سطح مدارس در سال تحصیلی جاری خبر داد و با اعلام خبر حضور یک میلیون دانش آموز در مسابقات ورزشی برون مدرسه ای خاطرنشان کرد: ۳ ساعت به درس تربیت بدنی دوره پیش دانشگاهی و پایه یازدهم اضافه شده است و در حال حاضر ۳۳ هزار معلم ورزش در سطح کشور مشغول فعالیت هستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز