خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از سومین روز تجمع کسبه؛

پلاسکو در کما/با قمه نگهبان را تهدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۳۲

کسبه ساختمان نیمه ویران پلاسکو ادعا می‌کنند؛ بنیاد مستضعفان در ابتدا اعلام کرد طی دو سال ساختمان را تحویل می‌دهد؛ اما امروز می‌گوید بعد از صدور مجوز ساختمان را دوساله تحویل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در بدو ورود به خیابان، تصویرِ آتش‌نشان‌ها درست مقابل ابهت سیاه ساختمان فروریخته قدرت‌نمایی می‌کند. عده‌ای بنر را به دیوارهای بتنی نصب می‌کنند و تعدادی نیروی انتظامی را قانع می‌کنند که این تجمع سیاسی نیست. یکی از بین جمعیت فریاد می‌زند: "فراموش شده‌ایم." مردی کاغذ در دستش را بالاتر می‌آورد؛ کلمات در میان جمعیت و در کلام مردانی که در عرض چند ثانیه بخش مهمی از زندگی خود را از دست داده‌اند؛ رد و بدل می‌شود:" پلاسکو در کما."

پلاسکو در کما/با قمه نگهبان را تهدید می‌کنند

کسبه پلاسکو در سومین روز از تجمع مقابل ساختمان پلاسکو حاضر شدند تا این‌بار مطالبات خود را با حضور در محل حادثه پیگیری کنند؛ اما امروز لابه‌لای جمعیت نگهبان‌های ساختمان نیز به چشم می‌خورند که چندین بار از طرف دزدها با قمه تهدید شده‌اند.

پلاسکو در کما/با قمه نگهبان را تهدید می‌کنند

" متاسفانه هر شب از مغازه‌های ساختمان دزدی می‌شود؛ اما کسی پاسخگو نیست جالب است که دزدها با شکستن شیشه‌ها وارد پاساژ می‌شوند؛ اما کسبه حق ورود ندارند. دزدها به راحتی از دیوار بالا می‌روند و اگر با مقاومت نگهبان‌ها مواجه شوند هم با تهدید قمه اقدام به دزدی می‌کنند."

نگهبان ساختمان که بعد از حادثه هم در این محل مشغول به کار است در ادامه تاکید می‌کند که نیروی انتظامی تنها در صورت تماس نگهبان‌ها در این محل حاضر می‌شود و باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از اجناس همچنان در مغازه‌ها وجود دارد خطر دزدی همیشه این مکان را تهدید می‌کند.

پلاسکو در کما/با قمه نگهبان را تهدید می‌کنند

یکی از کسبه در رابطه با تجمع سه روز اخیر که در مقابل بنیاد مستضعفان، میدان منیریه و حال مقابل پلاسکو برگزار ‌شده است، می‌گوید: تاسیسات بخشی که آسیب دیده؛ قابل جبران است و در حال حاضر کسبه با استناد به گزارش‌های سازمان نظام مهندسی خواهان مشخص شدن تکلیف خود هستند. سوال این است که با توجه به اینکه 70 درصد مغازه‌ها سالم است چرا این مکان رها شده است؟ اگر هم قصد دارند بخش‌های سالم را تخریب کنند و باز هم در اینجا ساختمانی بسازند بنیاد مستضعفان باید با کسبه قراردادی را امضا کند که طی آن مشخص شود تا چه زمانی ساختمان را تحویل می‌دهد در غیر اینصورت هیچ اجناسی را از این ساختمان بیرون نمی‌آوریم.

او تاکید می‌کند؛ بنیاد مستضعفان برخلاف وعده‌هایی که طی آن قول داده بود در سریع‌ترین زمان ممکن پلاسکو را دوباره به محل کسب و کار تبدیل کند؛ اما تا امروز هیچ اقدام خاصی انجام نداده است. ۷۰ درصد ملک سالم است چرا می‌خواهند ۷۰ درصد را فدای ۳۰ درصد تخریب‌شده بکنند؟ همه آن چیزی که جزو دارایی کسبه است را می‌خواهند تبدیل به ساختمانی جدید کنند.

پلاسکو در کما/با قمه نگهبان را تهدید می‌کنند

کسبه ادعا می‌کنند که بنیاد مستضعفان در ابتدا اعلام کرده؛ طی دو سال ساختمان را تحویل می‌دهد؛ اما در حاضر این بحث را مطرح می‌کند که بعد از صدور مجوز ساختمان را دوساله تحویل می‌دهد.

علاوه بر پاساژ نور که به گفته کسبه برای آنها هیچ سودی ندارد و هنوز هم سوت و کور است؛ از دیگر مشکلات آنها این است که طی اعلام رییس بانک مرکزی دو سال به کسبه فرصت داده شد تا اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند. این مصوبه صادر شده اما بانک مرکزی مصوبه را به شعب اعلام نکرده است که تمام کسبه باید قسط وام خود را پرداخت کنند. درنهایت هم بانک‌ها از جریمه‌های عدم پرداخت قسط‌ها نیز سود دریافت می‌کنند. آنها توان پرداخت قسط‌ها را ندارند و به همین خاطر ضامن و وثیقه‌های آنها در خطر است و این برخلاف قول دولت در این زمینه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز