خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی آموزش وپرورش:

نرخ شهریه در پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت متفاوت است

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۲۱۶

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری گفت: فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت مکمل برنامه‌های دانش آموز در طول سال تحصیلی است.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، پیش از ظهرامروز مهدی فیض در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع فعالیت‌های تابستانی و اوقات فراغت دانش‌آموزان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روزجهانی قدس و اهمیت شرکت در راهپیمایی اظهارکرد: بر مبنای جمله معروف شهید رجایی که فرمود، مدرسه تعطیل می شود، اما تعلیم و تربیت تعطیل نمی شود، تلاش می‌کنیم با استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود آنچه را که در طول سال تحصیلی محقق نشده در فعالیت های تابستانی محقق شود.

وی افزود: در طول سال تحصیلی، اغلب به ساحت‌های علمی، آموزشی پرداخته می‌شود و سایر ساحت‌ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد، بنابراین در پایگاه‌های تابستانی تلاش می‌کنیم به ساحت دیگر پرداخته شود از جمله ساحت‌های تربیتی، به طورکلی برنامه‌های تابستانی باید مکمل برنامه های سال تحصیلی باشد.

فیض تصریح کرد: با توجه به شعار سال 96،  اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال فعالیت های تابستانی با شعار هر دانش آموز یک مهارت انجام خواهد شد، البته این به معنی تکرار مهارت های گذشته نیست، بلکه منظور فراگیری مهارتی است که دانش آموز بتواند درآمد اندکی از آن کسب کند، بنابراین ممکن است دانش آموز به شهرستان برود و در مزرعه یا باغی مشغول به فعالیت شود و یا با حضور در یک مرکز خرید، مهارت فروشندگی را فراگیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه‌های تابستانی دانش آموزان باید توسط خانواده ها تدارک دیده شود و بخشی دیگر توسط آموزش وپرورش برنامه ریزی شود.

وی غنی سازی اوقات فراغت با استفاده حداکثری از ظرفیت های درونی و برون از آموزش وپرورش را از سیاست های کلی معاونت پرورشی و فرهنگی دانست و افزود: ۲۵ هزار پایگاه تابستانی میزبان فعالیت های اوقات فراغت هستند که این پایگاه ها شامل مدارس، کانون ها، مراکز ورزشی، دارالقرآن ها و سایر مراکز مربوط به سایر دستگاه ها خواهد بود.

فیض از برنامه ریزی برای جذب ۵ میلیون دانش آموز در پایگاه های تابستانی خبر داد واظهارکرد: فعالیت های تابستانی براساس ۵ محور، اعتقادی، علمی پژوهشی، فرهنگی هنری، مهارت آموزی و کارآفرینی و سازندگی، تربیت بدنی و سلامت صورت می گیرد و تلاش خواهیم کرد فعالیت ها به صورت متوازن حول محورهای ۵ گانه انجام شود.

وی، آموزش درنظرگرفته شده برای هر دوره را به طور میانگین ۱۸ ساعت اعلام و تصریح کرد: البته این میزان ساعت ممکن است در استان های مختلف تغییر کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش وپرورش با اشاره به محدودیت منابع مالی اختصاص یافته به فعالیت های تابستانی گفت: به طور کلی پایگاه های تابستانی اوقات فراغت به صورت خودگردان اداره می شوند و میزان شهریه ها با توجه به نوع مهارت ها و شرایط هر منطقه متفاوت خواهد بود،‌ بنابراین ممکن است برخی دوره ها به صورت رایگان برگزار شود، که البته ابتکارعمل دراین خصوص به شوراهای آموزش وپرورش مناطق و شهرستان ها واگذار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز