خبرگزاری کار ایران

دیناروند تاکید کرد:

بازار کشور را در اختیار داروهای ارزان‌قیمت وارداتی قرار نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۰۴

رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به برخی اخبار مغرضانه روزهای اخیر با تاکید بر عدم وجود تقابل بین دولت و صنعت در حوزه دارو سازی گفت که فحوای کلام در مطالب هر دو بخش مشترک است.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در واکنش به دو خبر «وضعیت GMP صنعت داروسازی» و پاسخ سندیکای مربوطه به آن‌که روزهای اخیر منتشر شده، گفت: فحوای هر دو خبر نشان از واقعیت فعلی صنعت داروسازی اگر چه از دو دیدگاه دارد که متاسفانه با انتخاب تیتر مغرضانه از سوی نگارنده، برای القای اختلاف بین سازمان غذا و دارو و سندیکای صاحبان صنایع داروسازی تلاش به‌عمل آمده است.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآورشد: این سازمان تاکنون با هر ابزاری که در اختیار داشته از صنعت داروسازی کشور کنار ایجاد دسترسی برای بیماران حمایت کرده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: صنعت دارویی کشور نیز در چنین شرایط غیر رقابتی توانسته اکثریت نیازهای کشور را برآورده سازد ولی این به معنای تطبیق استانداردهای کیفی صنعت کشور با استانداردهای بین‌المللی نیست و همان‌طور که رئیس محترم سندیکا نیز تلویحا اعلام کرده‌اند وضعیت GMP صنایع ما در جایگاهی است که شرکت های قبرسی، هندی هم از آنها پیش گرفته اند.

وی افزود: وجدان ملی و قصد صیانتی که از سرمایه های داخلی وجود دارد و البته اهمیت سلامت مردم کشور می‌طلبد که شرکت‌های داروسازی هرچه سریعتر برای این انطباق قدم بردارند که در غیر این‌صورت به علت اشکالات کیفیتی در بازار داخل نه تنها جایگاه خود را از دست خواهند داد بلکه در بازارهای صادراتی نیز جایگاهی نخواهند داشت.

دیناروند تصریح کرد: انطباق با شرایط GMP نه تنها سبب افزایش کیفیت فراورده های دارویی کشور می‌شود بلکه باعث کارآفرینی برای بسیاری از کارشناسان صنایع و داروسازی شده و موجب توزیع عادلانه ثروت از معدود سهامداران صنعت به سمت اقشار تحصیل کرده کشور خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت مقایسه قیمت داروهای ایرانی با داروهای وارداتی گفت: ادعای 5 تا 10 برابری قیمت داروهای قبرسی و هندی نسبت به داروهای ایرانی کاملا نادرست است و دلیل اینکه داروهای وارداتی به‌طور کلی گران‌تر از داروهای ایرانی هستند عمدتا به برند بودن بسیاری از داروهای وارداتی مربوط بوده که در همه دنیا هم قیمت آنها بالاتر از داروی ژنریک است.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان یادآورشد: سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی بازار کشور را در اختیار داروهای ارزان قیمت وارداتی قرار نداده تا بدین ترتیب امکان مقایسه آنها با داروهای تولیدی وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز