خبرگزاری کار ایران

نوریان مطرح کرد:

تاکید بر شناسایی افراد "جهان مرکز"

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۰۱۸

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر شناخت افراد جهان مرکز یا همان نخبه، از ایجاد شهر دانایی توسط باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی و محفل قرآنی و ضیافت افطاری رئیس، معاونان و چهره های برتر و استعداد درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با حضور دکتر علی محمد نوریان و تنی چند از مسئولان دانشگاهی عصر دیروز در مسجد گیاهی تجریش برگزار شد.

دکتر نوریان در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور در بین جوانان نخبه‌ای که موتورهای حرکت علمی کشور هستند، گفت: شرکت در این نشست از دو منظر برای اینجانب گرانبهاست و آن حضور در جمع فرهیختگان در یک مکان مقدسی مثل مسجد معروف و قدیمی گیاهی تجریش است چرا که بالهای اندیشه را به بالهای ایمان مجهز کردیم و با این دو بال در مسیر پیشرفت و جهش علمی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در اختیار گذاشتن امکانات و ارائه تسهیلات موجب بروز استعدادهای نخبگان می شود، خاطرنشان کرد: به همت و برکت انقلاب اسلامی و افراد علاقه‌مند به مسایل علمی و پژوهشی، نهادهایی برای حمایت از نخبگان ایجاد شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه در ساختارهای بین‌المللی تقسیم کشورها دیگر معنا و مفهومی ندارد، گفت: در حال حاضر مردم جهان را به دو گروه تقسیم می کنند، صاحبان فکر، ایده و نرم افزار ( افراد جهان مرکز) و مصرف کنندگان از فکر، ایده و نظر افراد جهان مرکز (افراد جهان پیرامون).

شناخت افراد جهان مرکز و نخبه

وی اعضای باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی را افراد جهان مرکز دانست و خطاب به معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان گفت:از آنجایی که شناخت افراد جهان مرکز و نخبه از اهمیت خاصی برخوردار است بایستی در جهت شناسایی آنان گام برداریم.

باید صاحبان ایده و فکر را از دوران مدرسه و دانشگاه شناسایی و جذب کنیم

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به رئیس و مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با تأکید بر جذب و گزینش هدفمند نخبگان، گفت: باید صاحبان ایده و فکر را از دوران کودکی، نوجوانی، مدرسه و دانشگاه شناسایی و جذب کنیم و ایده ها را به فکر و فکرها را به عمل، اجرا، تولید محصول و تجاری سازی تبدیل کنیم.

دکتر نوریان به مراکز تحقیقاتی و رشد، پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: همه اینها زیرساخت های لازم برای فعالیتهای علمی و پژوهشی است و ما سعی داریم با فعال کردن صندوق حمایت از نخبگان، بدون تشریفات و با حداقل بروکراسی اداری از جوانان خوشفکر حمایت کنیم، چرا که بنابر الگوهای دنیا یک نخبه بین ۳۰۰ تا ۳ هزار درصد ارزش افزوده خواهد داشت.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر روسای پیشین دانشگاه آزاد اسلامی در جهت جذب و پرورش نخبگان، گفت: تمام تلاش ما این است که با استفاده از پتانسیل ها و امکانات، نقاط قوت را شناسایی و با سرعت و شتاب بیشتری در مسیر ارتقای دانایی و علم افزایی حرکت کنیم.

ایجاد شهر دانایی در دستور کار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قرار دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به ایجاد شهر دانایی که در دستور کار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان قرار دارد، اشاره و تصریح کرد: در این شهر باید همه مفاهیم متفاوت باشد. نگاه ها، ایده ها و عمل ها باید در راستای رشد و پیشرفت کشور باشد.

وی با استقبال از پیشنهاد دکتر ولایتی مبنی بر اختصاص ساختمان فرهیختگان (هتل سابق) به پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این ساختمان گنجایش ۵۰۰ تا ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و هسته های فکری جدید را دارد و می تواند محل اقامت نخبگان نیز باشد.

نوریان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای پایه های محکم و قوی است که مرهون زحمات و دوراندیشی مسؤولان قبلی این دانشگاه است که قدم های بلندی برای این نهاد علمی انقلاب برداشته اند و امروز نقش دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و ترقی کشور بر هیچ کس پوشیده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز