خبرگزاری کار ایران

دفتر صلیب سرخ جهانی در تهران:

آمار مبتلایان به وبا به 135 هزار نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۲۰۲

دفتر صلیب سرخ جهانی در تهران اعلام کرد با وجود کاهش آمار فوت مبتلایان به وبا در یمن، بحران همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از دفتر صلیب سرخ جهانی در تهران، آمار مبتلایان به وبا به 135 هزار مورد رسیده و بیش از یک هزار و 146 نفر نیز در یک ماه و نیم اخیر جان باخته اند.

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به وبا، به گفته الکساندر فیت، رئیس دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ دریمن ، آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری از یک درصد به هفت صدم درصد کاهش یافته است.

تامین سرم های وریدی، پودر او آر اس و سایر ملزومات درمانی از جمله اقدامات بشردوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ بوده ،که در کنار کمک های سایر سازمان های بین المللی، باعث کاهش روند مرگ و میر مبتلایان به وبا شده است. مراکز درمانی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یک ماه گذشته موفق به درمان 24500 مورد وبا ،که شامل 20 درصد از کل موارد ابتلا می باشد، شده اند.

براساس این گزارش، با توجه به این که هم اکنون فقط حدود 30درصد از ملزومات درمانی مورد نیاز وارد یمن می گردد، کمیته بین المللی صلیب سرخ از تمام طرف‌های درگیری در یمن خواسته است که تمام اقدامات ممکن را برای تسهیل ورود ملزومات دارویی به یمن به کار بندند.

کمک به راه اندازی مجدد شبکه دفع زباله و فاضلاب، تعمیر شبکه آبرسانی، همکاری در ارایه آموزش به 135 هزار یمنی، توزیع کاتالوگ های آموزشی برای پیشگیری از وبا و کمک به تامین بهداشت در زندان های یمن از جمله تلاشهایی است که صلیب سرخ جهانی برای کنترل ابتلا به این بیماری در سراسر یمن و بویژه در مناطق غربی که کانون شیوع این بیماری هستند ارایه کرده است.

یمن به عنوان فقیرترین کشور شبه جزیره عربی از فروردین ماه سال 1394 در معرض جنگ گسترده و همه جانبه ای از سوی ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز