خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برخورد با دلالان فیش‌های حج، برعهده ناجاست/انتشار لیست پروازها تا هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۵۰۷

مدیر حج و زیارت استان تهران از تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع 96 در استان تهران خبر داد و افزود: ظرف 3-4 روز آینده جای خالی پرخواهد شد و ظرفیتی برای متقاضیان جدید وجود نخواهد داشت.

سیدابراهیم اسداللهی سرپرست اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره اخباری مبنی بر خالی ماندن کاروان‌های حج تمتع 96 و عدم استقبال مردم، با رد این اخبار گفت: در حال حاضر ظرفیت کاروان‌های همه استان‌ها تکمیل شده و یا در حال تکمیل شدن است و این اخبار مورد تایید سازمان نیست؛ چراکه اگر ظرفیت خالی در برخی کاروان‌ها و یا استان‌ها وجود دارد، به دلیل جابه جایی افراد از یک کاروان به کاروان دیگر است که این پروسه چند روزی زمان می‌برد.

برای حج تمتع 96 ظرفیت خالی به آن معنا نداریم

وی با اشاره به اینکه برای حج تمتع 96 ظرفیت خالی به آن معنا نداریم، اظهار داشت: در گذشته و در یک مقطع زمانی بود که 5 یا 10 درصد کاروان‌ها خالی بود و اولویت‌های جدیدی را اعلام می‌کردیم اما در حال حاضر  به دلیل تکمیل ظرفیت، هیچ اولویت جدیدی اعلام نشده و نخواهد شد؛ چراکه ظرفیت‌های کاروان‌ها تکمیل شده است.

نیروی انتظامی وظیفه برخورد با دلالان فیش های حج را داراست

حج اسداللهی همچنین درباره خرید و فروش فیش‌های حج توسط دلالان گفت:‌ خرید و فروش فیش‌های حج  از سوی دلالان از قدیم بوده هست و خواهد بود. این افراد یک بازار سیاهی درست کردند که در این رابطه قانونگذار تکلیف ما را مشخص کرده و نیروی انتظامی و قوه قضاییه وظیفه برخورد با دلالان را برعهده دارند.

سازمان حج و زیارت جایگاه و مرجعِ برخورد بادلالان نیست
نه ذی النفع هستیم و نه مدعی العموم

وی با بیان این مطلب که اداره کل حراست و حقوقی حج و زیارت پیگیر چنین موضوعاتی است، خاطرنشان کرد:‌ سازمان حج و زیارت در رابطه با کلاهبرداری‌ها و دلالان فیش‌های حج هشدار می‌دهد و از طرق مختلف در این باره اطلاع رسانی می‌کند؛  سازمان حج و زیارت جایگاه و مرجعِ برخورد با این افراد نیست و این کار برعهده ناجا است. به طور مثال اگر از فردی کلاهبرداری شود خود شخص باید پیگیر کار خودش باشد نه سازمان حج و زیارت؛ چراکه سازمان نه ذی النفع است و نه مدعی‌العموم.

3-4 روز آینده ظرفیت کاروان های استان تهران تکمیل می شود

مهران فرشید مدیر حج و زیارت استان تهران درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، از تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع 96  در استان تهران خبر داد و افزود: ظرف 3-4 روز آینده جای خالی پرخواهد شد و ظرفیتی برای متقاضیان جدید وجود نخواهد داشت.

مدیر حج و زیارت استان تهران ادامه داد: دارندگان فیش‌های سال 86 فقط از طریق  لیست انتظار دعوت به ثبت نام می‌شوند و در صورت ظرفیت خالی این افراد در لیست اصلی جای خواهند گرفت اما با توجه به اینکه ظرفیت استان تهران رو به پایان است، بنابرین عملا این افراد در لیست جای نخواهند گرفت.

تشرف 11 هزار و 265 نفر از استان تهران به حج تمتع
اعلام جزییات لیست پروازها اواخر هفته آینده

فرشید با اعلام اینکه 11 هزار و 265 نفر در کاروان‌های مختلف به حج تمتع مشرف خواهند شد، اظهار داشت: 300-400 ظرفیت خالی وجود دارد که ظرف 3 -4 روز آینده تکمیل خواهد شد.

وی همچنین درباره لیست پروازهای زائران گفت: لیست دقیق پروازها هنوز مشخص نشده و احتمالا تا اواخر هفته آینده معلوم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز