خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد:

خدمت‌رسانی به ۲۰ هزار مسافر و انتقال ۶۰۰ مصدوم به مراکز درمانی

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۸۴۶

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افزایش حجم سفرهای هموطنان در هفته گذشته با توجه به تعطیلات عید فطر و روزهای پرکار نیروهای امدادی کشور، گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در یک‌هزار و 38 عملیات در هفته نخست تعطیلات تابستانه حضور داشته و خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی با بیان این‌که هر ساله با شروع فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانه، هلال‌احمر با توجه به تجارب و نیاز سنجی‌ها؛ تمرکز خاصی در دو مقوله امداد جاده‌ای و تقویت پایگاه‌های جاده‌ای، ساحلی و کوهستان دارد، اظهار کرد: به همین منظور یک‌هزار و 280 پایگاه ثابت، موقت و سیار هلال‌احمر در قالب طرح ملی امداد و نجات تابستانه؛ آماده‌باش بوده و با به‌کارگیری تمام توان عملیاتی هلال‌احمر در جاده‌های پرتردد و مبادی ورودی شهرها و همچنین تفرجگاه‌های ساحلی استان‌های شمالی کشور به‌منظور اجرای سریع عملیات‌ نجات و امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه‌ها و پست‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های امدادی؛ اقدامات لازم انجام شده است.

وی اعلام کرد: بیش از 20 هزار نفر از خدمات امدادی هلال‌احمر در هفته اول تیرماه بهره‌مند شده‌اند و در این میان یک‌هزار و 389 تن در عملیات مختلف جاده‌ای، کوهستان و به ویژه ساحلی؛ نجات یافته و 603 تن نیز به مراکز درمانی منتقل و 2 هزار و 294 تن به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین به ارائه خدمات امدادی به آسیب‌دیدگان توفان شن در سیستان و بلوچستان اشاره و اظهار کرد: با توجه به آغاز طوفان‌های موسوم به بادهای 120 روزه در استان سیستان و بلوچستان از 3  تیرماه تا روز گذشته(جمعه؛ 9 تیر ماه)، نیروهای امدادی هلال‌احمر در 3 شهرستان زهک، نیمروز و هیرمند فعالیت امدادی را آغاز و در 41 روستا خدمات امدادی لازم ارائه شده است.

وی افزود: در 3 شهرستان زهک، نیمروز و هیرمند 16 هزار و 620 تن خدمات امدادی لازم را دریافت کردند و با توجه به شرایط خاص منطقه با هماهنگی فرمانداری‌ها 3 هزار و 324 بسته غذایی میان آسیب‌دیدگان توزیع شده و امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

سلیمی به همه هموطنان توصیه کرد که در سفرهای تابستانه، نکات ایمنی را رعایت کرده و در صورت بروز هر حادثه‌ای با شماره 112 تماس گرفته و مراتب را به نیروهای امدادی هلال‌احمر اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز