خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اعلام کرد:

وقوع 26 درصد تصادفات از ساعت 16 تا 20

asdasd
کد خبر : ۵۰۶۳۴۰

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: 26 درصد تصادفات یعنی معادل بیش از سه هزار فقره در سه ماه اول امسال از ساعت 16 تا 20 رخ داده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ نادر رحمانی، افزود: همچنین از ساعت ٢٠ تا ٢٤ بیش از دو هزار و ٥٠٠ فقره تصادف رخ داده که ٢١ درصد تصادفات را شامل می شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی پیش از این گفته بود: 20 درصد تصادفات درونشهری در بلوارها اتفاق می افتد و در ٣٠ درصد تصادفات درون شهری، عابران پیاده حضور داشته اند.

رحمانی افزود: ٥٠ درصد تصادفات درون شهری سال ٩٥،در محورهای اصلی ،١٣ درصد تصادفات درون شهری نیز در بزرگراه ها، ٢٠ درصد در بلوارها و ٥ درصد آنها در میادین رخ داده است.

وی ادامه داد: طبق آمار سال ٩٥، نزدیک به ٥ درصد تصادفات درون شهری منجر به واژگونی شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ٤٥ هزار و ٧٣٥ فقره تصادف برای سواری ها در طول سال ٩٥ در جاده ها اتفاق افتاده که در مجموع، نزدیک به ٦٠درصد حوادث را تشکیل داده است.

رحمانی افزود: طی سال گذشته،در ١٥ هزار و ٢٦٦ فقره تصادف برون شهری، موتورسیکلت ها حضور داشته اند که نزدیک به ١٩ درصد کل تصادفات بیرون شهر را شامل می شود.

وی اضافه کرد: در سال ٩٥، وانت ها و کامیون ها با١٠ درصد و مسافربری های عمومی با حضور در یک درصد تصادفات، مابقی تصادفات برون شهری را شامل می شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ٣٧ درصد تصادفات برون شهری یا جاده ای کشور سال ٩٥، منجر به واژگونی خودروها شده است.

سرهنگ رحمانی افزود: این در حالی است که طی این مدت تنها، پنج درصد تصادفات درون شهری، واژگونی بوده است.

وی اضافه کرد: در ٣٠ درصد تصادفات درون شهری سال ٩٥، عابران پیاده حضور داشته اند، این در حالی است که طبق آمار سال ٩٥، عابران در تنها ٩ درصد تصادفات برون شهری، حاضر بوده اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: در فروردین ٩٦ حدود ٦١ درصد تصادفات رانندگی جاده‌ای در محورهای اصلی رخ داده است. در این مدت ٢٦ درصد تصادفات برون شهری در محورهای فرعی و ١٣ درصد هم در محورهای روستایی رخ داده است.

رحمانی اضافه کرد: از بین تصادفات برون شهری فروردین ماه ٩٦، نزدیک به ٤٠ درصد آنها از شکل واژگونی بوده است، در عین حال در ١٠ درصد این تصادفات هم عابرین پیاده حضور داشته اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: موتورسیکلت ها در 40 درصد تصادفات درون شهری نقش دارند به گونه ای که در سال 95 این وسیله نقلیه در حدود 58 هزار فقره از تصادفات حضور داشتند.

رحمانی افزود: با بررسی آمار 6 ماه اول سال 95، مشخص شد سواری ها ٥٤ درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند و موتور سیکلت ها با سهم ٣٨ درصدی در رتبه دوم قرار دارند.

وی اضافه کرد: در سال ٩٥، موتورسیکلت ها، با حضور در نزدیک به ٥٨ هزار فقره تصادف، کامیون ها با حضور در ٣٠ هزار فقره و مسافربری های عمومی با حضور در نزدیک به یک هزار و ٦٠٠ فقره، مابقی تصادفات درون شهری را شامل می شدند.

رحمانی اضافه کرد: بیش از ٨٦ هزار فقره تصادف برای سواری ها در طول سال ٩٥ در داخل شهرهای کشور اتفاق افتاده که در مجموع، نزدیک به ٥٥ درصد حوادث را تشکیل داده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: طی سال گذشته در هشت هزار و ٨٧١ فقره از تصادفات درون شهری، وانت ها حضور داشته اند که نزدیک به پنج درصد کل تصادفات داخل شهر را شامل می شود.

رحمانی افزود: به این ترتیب طبق آمار سال ٩٥، موتورسیکلت ها ٣٧ درصد تصادفات،کامیون ها، ٢ درصد و مسافربری های عمومی ، یک درصد تصادفات درون شهری را رقم زده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز