خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا خبر داد؛

استقرار و حضور فیزیکی پلیس در مبادی و گمرک تا سه ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۱۰

جانشین فرمانده ناجا از استقرار پلیس به صورت رسمی در مبادی و گمرک و حضور فیزیکی آن تا سه ماهه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر مقدمات این امر فراهم شده و امیدواریم هرچه سریع تر این اتفاق رخ دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا، در حاشیه همایش روسای پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی با همکاری همه دستگاه‌ها  در مبارزه با کالای قاچاق مصمم است و تلاش می کنیم که این پدیده شوم به حداقل برسد.

وی افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید اقدامات جدی تری صورت بگیرد و این روند تشدید شود؛ ناجا فقط آمار کشفیات کالای قاچاق را اعلام می‌کند و اعلام درصد ورود کالای قاچاق در حوزه ما نیست.

سردار مومنی خاطر نشان کرد: درصد کالای قاچاق نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته اما همان مقدار باقی مانده به شدت به تولید و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و کاهش آن باید اقداماتی صورت گیرد که این روند رو به کاهش را نگه داریم، گفت: برای تجارت قانونی باید برنامه‌ای تسهیل کننده و برای تجارت غیرقانونی بایستی قوانین بازدارنده و اثرگذار تدوین شود.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم کشور، ورود چندین میلیاردی کالای قاچاق و بازگشت آن به چرخه تولید و اقتصاد کشور، به اشتغال جوانان  و تولید ملی ضربه سنگینی وارد می‌کند.

سردار مومنی تصریح کرد: به علت حجم بالای قاچاق کالا امکان کنترل دستی وجود ندارد؛ بنابراین تمامی فرایندها باید مکانیزه و بدون دخالت دست انجام و همه ورودی‌ها و خروجی ها کنترل شود.

سردار مومنی خرید دستگاه ایکس ری را از اولویت‌های برنامه ناجا عنوان کرد و گفت: با خرید و اضافه شدن دستگاه‌های ایکس ری در گمرک، تمامی کانتینرهای خروجی و ورودی به صورت مکانیزه و با سرعت زیاد کنترل می‌شوند تا از ورود قاچاق جلوگیری و مانع از وقفه در چرخه تجارت  شود.

جانشین ناجا بیان کرد: به دلیل منابع محدود و عدم امکان اشراف بر تمامی زوایا، تمرکز اصلی ناجا بر روی کالاهای حجیم است.

مومنی از استقرار پلیس به صورت رسمی در مبادی و گمرک و حضور فیزیکی آن تا سه ماهه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر مقدمات این امر فراهم شده و امیدواریم هر چه سریع تر این اتفاق رخ دهد.

وی از افزایش ۵۴ درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال ۹۵ نسبت به سال گذشته آن خبر داد و گفت: بیش از ۹۳ درصد کشفیات مربوط به  پرونده های بزرگ و پرونده های بالای بیش از ۵۰۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز