خبرگزاری کار ایران

حافظی:

بسیاری از ایستگاه‌های خط ۷ مترو پله فرار ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۲۰

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در خط 7 مترو بسیاری از ایستگاه‌های میانی، پله فرار ندارند، فاصله برخی ایستگاه‌ها به طور میانگین 7 کیلومتر است و اگر در میانشان اتفاقی بیفتد، خدا می‌داند چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت الله حافظی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان شورای شهر با حضور اعضای کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر برگزار شد، خلاصه‌ای از عملکرد و اهداف این کمیسیون را در این دوره چهار ساله مطرح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او با تاکید بر اینکه کمیسیون سلامت با حمایت قاطع احمد مسجدجامعی در زمان ریاست او شکل گرفت، گفت: تشکیل این کمیسیون مدیون مسجدجامعی است. در آن دوران رویکرد غالب ما این بود که شهر با زندگی انسان‌های درونش نگاه شود و نه صرفا به عنوان یک کالبد.

او یکی از مهمترین اقدامات کمیسیون سلامت را تذکر و پیگیری و اقدام در رابطه با سلامت آب شرب تهران دانست و ادامه داد: در این رابطه در صحن شورا تذکر دادیم و حتی با تکذیب جدی از طرف وزرا مواجه شدیم اما در سال 95 توانستیم این تهدید جدی را برطرف کنیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: نماینده مردم باید ریسک پذیر باشد و حتی اگر به دادگاه احضار شد، مسائل را پیگیری کند با این حال ما مطالبه جدی از مجلس و رسانه‌ها برای پیگیری موضوع مصونیت حقوقی اعضای شورای شهر داریم.

حافظی در ادامه سخنانش عملکرد کمیسیون سلامت را موجب بالا بردن سطح انتظارات مردم از شورا دانست و اظهار کرد: اتفاقی که در شورای چهارم افتاد، سطح انتظارات مردم را از شورا بالا برد و مطالبه کردن و پاسخ خواستن به ضرورت تبدیل شد. با این حال شورا هنوز از معضلات حقوقی رنج می‌برد برای مثال انتصاب شهردار نیاز به نصف به علاوه یک نفر از اعضا برای رای دادن دارد اما عزل او به دو سوم آرا نیازمند است.

او ادامه داد: از سوی دیگر مجلس می‌تواند وزرا را استیضاح و عزل کند و این ظرفیت باید برای شورا ایجاد شود تا بتواند شهردار مناطق، روسای شرکت‌ها و ... را مورد سوال قرار دهد.

او در پاسخ به سوالی درباره درگیری لفظی هفته گذشته میان او و امانی معاون شهردار پس از اتمام جلسه شورا گفت: اولا درگیری نبود و فقط یک بحث فنی بود دوستان مترو افتتاح می‌کنند و می‌گویند نگران ایمنی خط نباشید.

حافظی با اشاره به اینکه برای بازدید از خط 7 درخواست کرده اما بازدید اعضای شورا بدون او صورت گرفته، ادامه داد: گزارشی که به دست ما رسید و به استناد آن در جلسه هفته گذشته ایمنی خط هفت را زیر سوال بردیم در سطوح بالای مدیریتی شهرداری توزیع شده بود.

او افزود: در خط 7 مترو بسیاری از ایستگاه‌های میانی، پله فرار ندارند، فاصله برخی ایستگاه‌ها به طور میانگین 7 کیلومتر است و اگر در میانشان اتفاقی بیفتد خدا می‌داند چه خواهد شد. اگر شخص شهردار سلامت مردم را تضمین می‌کنند ما دیگر حرفی نمی‌زنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به درگیری هفته گذشته ادامه داد: ما با کسی دعوا نداریم سوال حق نماینده است. اگر هواکش‌های خط 7 ارتقا پیدا کرده‌اند نقشه خط 7 مترو را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و بعد اجازه بازدید دهند.

حافظی در پاسخ به این سوال که تغییر کاربری‌های سوله‌‌های بحران شهرداری تهران به کجا رسید، گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته محرز شد که برخی به انبار تبدیل شده و برخی به سازمان‌های خارج از مجموعه شهرداری تحویل داده شد با این حال هنوز منتظر جواب شهرداری هستیم.

او ادامه داد: شاهد بودیم برخی پیشنهادات در دستور قرار نگرفت، برخی منحرف شد برای مثال طرح انتصاب معاون و روستا و شرکت‌ها منحرف شد.

حافظی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل شخصی با شهردار دارد و یا خیر؟ گفت: برخورد من با شهردار ابدا سیاسی نبود پس از یک سال شاهد بودیم که اقایان پاسخگو نیستند و متوجه شدیم نمی‌توانیم دین خود را به مردم بپردازیم. راه اول سکوت و راه دوم استعفا اما اگر استعفا می‌دادم به رای مردم بی‌احترامی می کردم  در نتیجه راه سوم یعنی استفاده ازفضای مجازی را انتخاب کردم و تلاش کردم با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی اطلاعات را انتقال دهم.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با تاکید بر اینکه سیاسی نیست، گفت: حافظی پشتوانه سیاسی ندارد تهمت‌های بسیاری در این زمینه به من زده شد اول گفتند نزدیک به جریان پایداری‌ است و بیاید او را جمع کنید بعد گفتند به خاطر فلان شخص که نماینده ریاست جمهوری است کار انجام می‌دهد که کذب بودن آن ها یک به یک ثابت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز