خبرگزاری کار ایران

تولید ۳۰۰ عنوان کتاب برای دانش‌آموزان پایه یازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۸۶۳

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تولید ۳۰۰ عنوان کتاب برای دانش‌آموزان پایه یازدهم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان درگردهمایی یک روزه مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان ها دراردوگاه شهید باهنر تهران، گفت: مبنای اقدامات سازمان پژوهش در حوزه آموزش، توجه به بروندادهای پرورشی و فرهنگی مدارس بر بستر فرهنگی و بر پایه پژوهش داده های آموزشی  و در حوزه پژوهش، ناظر بر پژوهش های علمی است تا اقدامات آتی حوزه تعلیم و تربیت  کشور مشخص گردد.

وی با بیان این که تمام کار سازمان پژوهش، تولید کتاب درسی نیست، تصریح کرد: اولین زیرنظام این سند ، «برنامه درس ملی» بود که توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی در قالب  تولید و تغییر محتوای کتب براساس ضرورت های نظام ۳-۳-۶ اجرایی شد.

وی از ارزشیابی کتب درسی پایه دهم در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای دانش آموزان پایه یازدهم ، ۳۰۰ عنوان کتاب درسی تولید و چاپ شده  و از ابتدای سال ۹۶ نیز، برنامه ریزی برای دانش آموزان پایه دوازدهم در دست انجام است.

محمدیان ادامه داد: در سازمان پژوهش، علاوه بر کتاب درسی، به دانش آموزان بسته آموزشی نیز ارائه می شود، این  اقدام باعث شده تا سلطنت کتاب های درسی به جمهوری بسته آموزشی تبدیل شود و دراین بسته ها شرایطی را فراهم کرده ایم تا تمام مکان ها و فضاهای اطراف دانش آموز، به سازمان یادگیرنده تبدیل شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، تقویت مهارت های زندگی را از موارد مهم در تدوین برنامه های درسی دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد:  مدیران مدارس باید برای تقویت مهارت های زندگی، از ساعت های فوق برنامه دانش آموزان استفاده کنند و برای تحقق این هدف می توانند از امکان فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و اجرای برنامه های درسی در فضای مجازی بهره گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز