خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

داروخانه‌ها در دست سرمایه‌داران/ برای پول به هر اقدامی دست می‌زنند

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۱۲۱

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه بر طبق قانون هر پزشکی که مجوز یا اداره داروخانه را به شخص دیگری واگذار کند، جرم مرتکب شده است، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه هیچ گونه مدرک رسمی وجود ندارد از همین رو برخورد با آن‌ها بسیار سخت می‌شود.

رهبر مژدهی آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فعالیت داروخانه‌های زنجیره‌ای با بیان اینکه چندسالی است با موضوع داروخانه‌های زنجیره‌ای روبرو هستیم، اظهار کرد: متاسفانه چندین سال است که افرادی در جامعه داروسازی کشور حضور دارند که مدیریت چندین داروخانه را در دست گرفتند.

او با بیان اینکه این کار اقدامی خلاف قانون است، ادامه داد: متاسفانه برخی از پزشکان داروساز که مجوز داروخانه دریافت کرده‌اند، این مجوز را به افراد غیرداروساز اجاره می‌دهند و مسئولیت اداره آن را به دست افرادی می‌‌سپارد که تخصصی ندارند و بر همین‌اساس این سرمایه‌داران از این طریق مدیریت چندین داروخانه را در اختیار دارند.

رییس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: این کار خلاف قانون است و بر طبق قانون هر پزشکی که مجوز یا اداره داروخانه را به شخص دیگری واگذار کند، جرم مرتکب شده است.

مژدهی‌آذر با تاکید براینکه سال‌هاست داروخانه‌های زنجیره‌ای فعالیت می‌کنند، گفت: متاسفانه به دلیل اینکه هیچ گونه مدرک رسمی وجود ندارد از همین رو برخورد با آن‌ها بسیار سخت می‌شود. ما در انجمن داروسازان نیز با فعالیت و دخالت افراد غیرحرفه‌ای بسیار مخالفیم. راه‌حل‌هایی هم ارائه شده و البته سازمان غذا و دارو نیز اقداماتی در این زمینه انجام داد، اما مکفی نبوده است.

او با بیان اینکه برخی از مسئولان با زنجیره‌ای بودن داروخانه‌ها مخالفتی ندارند، تصریح کرد: زنجیره‌ای شدن داروخانه‌ها اعتماد و آرامشی را که بیمار نسبت به دکتر داروخانه دارد، از بین می‌برد. متاسفانه برخی از مسئولان صرفا همه مسائل را اقتصادی می‌بینند و مسائل عاطفی و روانی را در نظر نمی‌گیرند از نظر آن‌ها در این چرخه دکتر داروساز می‌تواند در استخدام سرمایه‌گذاران باشد.

رییس انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه زنجیره‌ای شدن داروخانه‌ها برای جامعه داروسازی ایده‌ال نیست، خاطرنشان کرد: در این شرایط داروساز در حقیقت توسط سرمایه‌دار استثمار می‌شود، البته ممکن است در کشورهای دیگر این اقدام فوایدی نیز داشته باشد اما ما در ایران تجربه داریم که وقتی فرد غیرحرفه‌ای در راس کاری که با سلامت مردم ارتباط دارد قرار می‌گیرد، برای تامین معاش و هزینه‌‌هایش ممکن است، دست به هر اقدامی بزند و این به ضرر مردم خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز