خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری در جمع خبرنگاران؛

طبق قانون با هنجارشکنان در خودرو برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۰۹۹۰۳

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در صورتی که هنجارشکنی در خودرو و تحرکات خلاف ضوابط از سوی ماموران پلیس در خودروهای شخصی مشاهده شود، طبق قانون با افراد داخل خودرو برخورد شده و خودرو توقیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری؛ رئیس پلیس ناجا در حاشیه اولین نشست رسمی روسای پلیس راه و راهور کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از سال‌های گذشته موضوع استانداردسازی خودروسازها به خودروسازان تاکید شده است، گفت: ما از خودروسازان خواسته‌ایم تا با توجه به شرایط جاده‌ها خودرویی در اختیار مردم قرار دهند که بیشترین حفاظت را از جان آنها داشته باشد و در جلسات متعددی که پلیس‌های تخصصی و پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروسازان داشته‌اند بر این امر تاکید شده است.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی وظیفه دارد؛ اقدامات خود را طبق قانون انجام دهد، گفت: در بحث ترافیک جاده چالوس به وزارت راه، قوه قضائیه و قوه مجریه درباره شرایط و ظرفیت محدود این جاده پرسش‌هایی ارائه شده است. ما نگران وقت و جان مردم هستیم چرا که در برخی مواقع در این جاده با پیک ترافیک مواجه هستیم هر چند که اعلام می‌کنیم مردم راه‌های دیگری را برای مسافرت انتخاب کنند اما متاسفانه با ترافیک در این جاده روبرو هستیم پلیس در حد توان خود اقدامات لازم را انجام داده است.

رئیس پلیس ناجا با تاکید بر اینکه در تعطیلات عید سعید فطر با کاهش 18 درصدی تلفات و تصادفات مواجه بودیم، گفت: برخی از اقداماتی که برای کم شدن ترافیک این جاده استفاده می شود مسکن و مقطعی است، ما از وزارت راه خواسته‌ایم تا برای حل این مشکل اقدام کند و جاده‌ مورد نظر اصلاح یا تعریض شود.

اشتری با اشاره به اینکه داخل خودرو حریم خصوصی نیست، گفت: ماموران نیروی انتظامی به عنوان ضابطان دستگاه قضا هنگام توقف ماشین باید لباس یا حکم داشته باشند یا از طرف مردم قابل شناسایی باشند. به مردم نیز توصیه می‌کنیم در ماشین‌ها هنجارها را رعایت کنند. هر گونه هنجارشکنی در خودرو و تحرکات خلاف قانون جرم است و مامور پلیس موظف به اجرای قانون می‌باشد. در صورت تخلف خودرو توقیف می‌شود.

او ادامه داد: پلیس غیرمحسوس در بزرگراه در هنگام توقیف خودرو کارت شناسایی خود را ارائه می‌دهد تا راننده مطمئن شود، و آنچه که تاکنون انجام شده است بر اساس قانون بوده، و خواهش می‌کنم اقدامات پلیس را با موضوعات سیاسی مخلوط نکنند تمام تلاش پلیس راحتی مردم و برقراری تلاش بیشتر برای آنها است.

رئیس پلیس ناجا درباره افتتاح سامانه موبایلی بازرسی نامحسوس گفت: ما برای کنترل جاده‌ها و راه‌ها از دوربین‌های نصب شده استفاده می‌کنیم، اما در مسیرهای اصلی در برخی اوقات کیفیت دوربین‌ها مناسب نیست از طریق این سامانه که امروز افتتاح شد مامورین می‌توانند تخلفات را در اسرع وقت به سرور مرکزی منعکس کنند این سامانه سبقت، سرعت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را باعث می‌شود همچنین در صورتی که مامور پلیس تخلفی را مرتکب شود در هر زمان که بخواهیم می‌توان با دریافت گزارشی از سامانه به شکایت مردم رسیدگی کنیم.

او تصریح کرد: بازرسان ما آموزش‌های لازم را برای استفاده از این سامانه دیده‌اند آنها از فیلترهای مختلفی گذر کرده و حتما باید تحصیلاتشان بالاتر از مقطع لیسانس باشد. در صورتی که تخلفی از سوی بازرسان مشاهده شود حکم آنها ابطال خواهد شد.

اشتری همچنین درباره دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت گفت: بر اساس قانون کسانی که مشمول خدمت سربازی هستند باید بعد از گذراندن خدمت سربازی خدماتی مانند گواهینامه را دریافت کنند. بر این اساس راهنمایی و رانندگی نیز نمی‌تواند به افراد مشمول خدمت سربازی گواهینامه بدهد از سوی دیگر برخی آقایان در خواست داده اند تا گواهینامه بدون ارائه کارت پایان خدمت صادر شود ما نیز در این خصوص از قوه قضائیه و مجلس استعلام کردیم و منتظر ابلاغ دستور ستاد کل نیروهای مسلح هستیم.

رئیس پلیس ناجا در پاسخ به این سوال که برخی از کسبه پلاسکو شب‌ها در این منطقه برای حفاظت از اموالشان چادر زده‌اند اقدامات پلیس برای برقراری نظم و حفظ اموال مردم در اینجا چیست؟ گفت: حفاظت از اموال و اماکن مردم به عهده نیروی پلیس است و نیروی انتظامی با همکاری واحدهای صنفی و شهرداری سعی دارد با توجه به خاص بودن شرایط ساختمان پلاسکو مراقبت بیشتری از اموال باقیمانده مردم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز