خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

حاشیه‌نشینان تهران از بیشتر امکانات درمانی محرومند/توان دولت برای ساخت بیمارستان جدید محدود است

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۲۰

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ما در حوزه درمان با وضعیت مطلوب فاصله داریم، گفت: توان دولت در ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید محدود بوده و نیازمند به سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی هستیم.

محمد آقاجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره عدم دسترسی ساکنان حاشیه شهرها به خدمات بهداشتی و درمانی اظهار کرد: ارائه خدمات به حاشیه شهرها شامل خدمات در حوزه درمان و بهداشت است.

او با اشاره به ارائه خدمات در حوزه بهداشت ادامه داد: خدمات بهداشتی برای اولین بار در دولت یازدهم به  حاشیه شهرها برده شد و در حال حاضر بیش از ده میلیون نفر از ساکنان حاشیه شهرهای بزرگ دارای پرونده بهداشتی شدند و خدمات بهداشتی و دارویی به آن‌ها عرضه می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: در گذشته ما در مناطق محروم با کمبود نیروی انسانی و حتی دارو و واکسن مواجه بودیم، اما خوشبختانه با تاسیس مراکز جامع سلامت دسترسی به خدمات اولیه سلامت برای همه مردم فراهم شده است.

آقاجانی با اشاره به مشکلات در حوزه درمان گفت: در مورد خدمات درمانی و بیمارستانی مشکل ما جدی‌تر است، چراکه به سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت و بسیار سنگین نیاز دارد به طور مثال در حاشیه شهر تهران در دو گوشواره حاشیه غربی و شرقی تهران که بیش از دو میلیون نفر در هر کدام از آن‌ها ساکن هستند، تعداد تخت‌های بیمارستان‌مان بسیار بسیار کم است و ساکنان این مناطق حاشیه‌ای تهران از خیلی از امکانات محرومند.

او تصریح کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم بیمارستانهایی در گوشواره‌های غربی و شرقی تهران افتتاح شد، اما باز هم محدود است و نیاز به سرمایه‌گذاری جدید است و از آنجایی که دولت توانش در ساخت بیمارستان جدید محدود است، نیازمند به سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم گفت: ما با وضعیت مطلوب بسیار فاصله داریم و نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگی در این حوزه هستیم و دولت هم این منابع را در اختیار ندارد؛ و باید اقداماتی صورت بگیرد تا بخش خصوصی رغبت پیدا کند تا در این بخش سرمایه‌گذاری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز