خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت مطرح کرد:

برگزاری انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی کشور در 30 تیر ماه

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۴۶۶

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: انتخابات هفتمین دوره نظام پزشکی از ساعت 8 صبح تا ساعت 8 شب روز جمعه 30 تیرماه در 199 حوزه انتخابیه برای تعیین هیات مدیره نظام پزشکی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: این انتخابات در 199 حوزه انتخابیه برای تعیین هیات مدیره نظام پزشکی برگزار می شود که به دو صورت حضوری و الکترونیک برگزارخواهد بود که این اقدام در جهت افزایش مشارکت، صرفه جویی در ترددها و تضمین سلامت انتخابات است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: حدود 250 هزار نفر اعضای سازمان نظام پزشکی واجد شرایط رأی دادن هستند که به شش رشته رای خواهند داد، یعنی می‌توانند در 6 رشته به کاندیدای‌ مورد نظر خود که شامل رشته های پزشکی، دندا‌پزشکی، داروسازی‌، مامایی و کارشناسان پروانه ‌دار است، رأی دهند.

وی گفت: حدود 5170 کاندیدا تایید صلاحیت شدند که 250 هزار نفر اعضای سازمان نظام پزشکی مجاز هستند در محل اشتغال خود به کاندیداها رای بدهند. و انتخابات الکترونیک این ویژگی را دارد که از هر نقطه می توانند رای بدهند.

وی گفت: تعداد موارد رد صلاحیت شده از دوره های گذشته به مراتب کمتر است.

معاون وزیر بهداشت درخصوص تخلفات تبلیغاتی نامزدهای انتخابات نظام پزشکی گفت: گزارش هایی از برخی تخلفات تبلیغاتی قبل از شروع زمان قانونی تبلیغات داشتیم که هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی آنها را رصد کرده و بر آن رسیدگی می ‌کند.

 آقاجانی گفت: تقاضای من از کاندیداها این است که با رعایت آیین نامه انتخابات در زمینه تبلیغات اقدام کنند و حدود قانونی تبلیغات را رعایت کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص سوال برخی افراد که اسم آنها در سامانه مرکزی انتخابات نظام پزشکی وجود ندارد، نیز گفت: این اشکالات بر طرف می شود و اگر تا روز 30 تیر مشکل بر طرف نشد، امکان اضافه کردن نام آنها و رفع مشکل در حوزه رای گیری نیز وجود دارد، تا فردی از شرکت در انتخابات باز نماند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز