خبرگزاری کار ایران

محسن سرخو:

رضایت مردم از شرکت واحد بیشتر از بخش‌خصوصی اتوبوسرانی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۶۷

رییس کمیته حمل ونقل شورا بعد از استماع گزارش اتوبوسرانی اظهار داشت: عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران ناموفق است

به گزارش ایلنا، در سیصد و شصتمین جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی شهر تهران، محسن سرخو پس از استماع گزارش پیمان سنندجی رییس سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران، با اشاره به ناموفق بودن عملکرد این حوزه نسبت به مترو در اجرای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران خاطرنشان کرد: طبق برنامه ۵ ساله بنا بود سالانه ۵۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و سالی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شود، در حالی که از ابتدای برنامه نه تنها این اهداف محقق نشده است بلکه سالانه حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ظرفیت اتوبوسرانی کاسته شده است به طوری که تعداد اتوبوس‌ها از ۶۵۵۳ دستگاه در ابتدای سال ۹۲ به ۶۲۶۸ دستگاه در‌ پایان سال ۹۵ رسیده است.

وی افزود: از این تعداد اتوبوس نیز ۴۷۰۰ کابین اتوبوس وجود دارند که طول عمری بیش از هشت سال دارند و فرسوده هستند.

رئیس‌کمیته‌حمل‌ونقل‌و‌ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عقب‌ماندگی سازمان اتوبوسرانی در نصب فیلترهای جذب دوده از برنامه ۵ ساله گفت: بالاخره بعد از ۴ سال تعداد ۵۰ عدد فیلتر جذب دوده روی اتوبوس ها نصب شد ، این در حالیست که طبق برنامه بنا بود فقط در همان سال اول تعداد ۲۰۰۰ فیلتر جذب دوده نصب شود.

سرخو با اشاره به عدم رضایت‌مندی مردم از عملکرد بخش خصوصی در اتوبوسرانی گفت: در همه حوزه‌های عمومی و دولتی هنگامی که کاری به بخش خصوصی واگذار شده‌است، افزایش میزان رضایتمندی مردم را به همراه داشته است اما در اتوبوسرانی، میزان رضایت مردم از بخشی که توسط شرکت واحد کنترل می‌شود بیشتر از بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: این بدان معناست که بخش خصوصی در اتوبوسرانی یا تخصص کافی در این زمینه ندارند و در گزینش آن‌ها اشتباه صورت گرفته است و یا اهداف دیگری در پشت پرده گزینش این افراد وجود داشته که ما از آنها بی‌اطلاع هستیم.

وی افزود : در این ۴ ساله بارها از مدیران در این مورد سوال کردیم و از آن‌ها خواستیم مدارک و نمونه قراردادها را برای ما ارسال کنند اما همیشه این اسناد به صورت ناقص ارسال شده است.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جایگزینی تاکسی به جای مینی‌بوس بر خلاف برنامه است گفت: طبق برنامه قرار نیست تعداد تاکسی‌ها افزایش یابد و مینی بوس ها نیز تعدادشان مشخص است و باید نوسازی شوند نه اینکه به تاکسی تبدیل شوند. اینکه یک مد حمل و نقلی را از بین ببریم و آن را به تاکسی تبدیل کنیم کار اشتباهی بوده که متاسفانه صورت گرفته است.

سرخو با اشاره به اینکه طبق برنامه بنا بود در ۲ سال اول ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شود گفت:در حالی که بودجه لازم برای این کار پیش‌بینی شده بود اما نه سال اول، نه سال‌های بعد این اقدام صورت نگرفت.

وی در پایان تصریح کرد: به جز مترو در سایر حوزه های حمل و نقل ساز و کار مشخصی وجود ندارد و ساختار فعلی ناقص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز