خبرگزاری کار ایران

حافظی تاکید کرد:

مدیران شهرداری بر مبنای برنامه پنج ساله دوم گزارش عملکرد ارائه دهند/باید درباره نصب فیلتر جذب دوده و تعویض کاتالیست‌ها توضیح دهند

asdasd
کد خبر : ۵۱۱۹۷۲

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای‌شهر تهران گفت: شهرداری تهران درباره اجرای برنامه نصب فیلتر جذب دوده در اتوبوس‌ها و تعویض کاتالیست در تاکسی‌ها توضیحات لازم را ارائه دهد تا مشخص شود چه حد از برنامه ۵ ساله دوم در این موارد محقق شده است.

به گزارش ایلنا، رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای‌شهر تهران ضمن گرامیداشت روز تامین اجتماعی، با بیان اینکه چهار سال است از هیات رئیسه شورای شهر می‌خواهیم هر گزارشی که در صحن قرائت می‌شود پیش از قرائت برای اعضای شورای شهر ارسال شود، اما متاسفانه کسی به این درخواست توجه نمی‌کند، افزود: مجددا این موضوع را به هیات رئیسه تذکر می‌دهم.

وی در واکنش به اعتراض رئیس شورا نسبت به این تذکر، گفت: این دو ماه را نیز تحمل می‌کنیم و امیدواریم در دور بعدی شورای شهر، اعضا با این مشکل مواجه نباشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای‌شهر تهران از مدیران شهرداری نیز خواست تا بر مبنای برنامه پنج ساله دوم شهرداری گزارش عملکرد خود را ارائه دهند، وی درباره گزارش سازمان تاکسیرانی اعلام کرد: براساس برنامه پنج ساله قرار بود سهم حمل و نقل با تاکسی در جابجایی درون شهری از ۲۲.۳ درصد به ۲۰.۹ درصد تا پایان سال ۹۵ برسد و تعداد پایانه تاکسیرانی درون‌شهری نیز از ۵۲ پایانه به ۶۸ پایانه تا پایان سال گذشته افزایش یابد.

حافظی گفت: سازمان تاکسیرانی مکلف شده بود برای تعویض کاتالیست ۱۵ هزار ۶۰۰ دستگاه تاکسی اقدام کند و سیستم پایش تاکسیرانی را نیز نصب و راه اندازی کند. با توجه به برنامه‌های تعیین شده باید این سازمان توضیح دهد چه میزان از برنامه مدون را محقق کرده است.

وی درباره گزارش سازمان اتوبوسرانی نیز گفت: طول خطوط اتوبوسرانی تندور در ابتدای برنامه ۱۲۹.۹ کیلومتر بوده که بایستی به ۱۹۱ کیلیومتر تا پایان سال ۹۵ افزایش می‌یافت و سهم سیستم اتوبوسرانی از ناوگان حمل و نقل عمومی از ۲۰ درصد به ۲۵.۴ درصد می‌رسید.

حافظی ادامه داد: براین اساس باید مجموع ناوگان اتوبوسرانی از ۶۵۵۳ دستگاه به ۸۲۵۳ دستگاه ارتقا می‌یافت و مجموع ناوگان اتوبوسرانی برقی به ۴۰۰ دستگاه، بازسازی فرسوده اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی به ۵۰۰ دستگاه، تعداد پایانه‌های اتوبوسرانی درون شهری از ۵۲ به ۶۵ پایانه، سهم ناوگان خصوصی از کل ناوگان اتوبوسرانی از ۶۰ درصد به ۷۵ درصد، سهم اتوبوس‌های دارای استاندارد یورو ۴ باید به ۳۵ درصد و خطوط مکانیزه معاینه فنی خودروهای فنی از ۶ خط به ۱۰ خط افزایش می‌یافت.

وی تاکید کرد: باید تعداد نیروی انسانی اتوبوسرانی از ۹۴۹۰ به ۷۰۰۰ نفر تقلیل می‌یافت و ناوگان دیزل حمل و نقل عمومی، مجهز به فیلتر جذب دوده می‌شد که گویا تنها ۵۰ دستگاه اتوبوس به فیلتر جذب دوده مجهز شده، از این رو لازم است درباره محقق نشدن این برنامه توضیحات لازم را ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز