خبرگزاری کار ایران

ولایتی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد:

تعطیل کردن فله‌ای هنر نیست/حمایت 205 نماینده مجلس از احیای مصوبه سال 67

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۸۰

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حذف 2900 کدرشته دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم گفت: معتقدم تعطیل کردن فله‌ای رشته‌های دانشگاهی هنر نیست. ما توانستیم با حمایت کمیسیون آموزش و 205 نفر از نمایندگان مصوبه سال 67 را در خصوص تایید کدرشته‌های دانشگاه آزاد احیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در مورد انتخاب رهبر بسیار سخن گفته شده و بعضی از این بابت ابراز خوشحالی و برخی ابراز نگرانی کردند، گفت: فرهاد رهبر همین است که دقایقی پیش در این جا سخن گفت: او فردی متدین و باتجربه  است که به مدت دو سال ریاست سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت. آقای رهبر تنها کسی است که به مدت شش سال رئیس دانشگاه تهران بود و در آنجا در ایجاد انسجام و ارتقای دانشگاه تهران نقش موثری ایفا کرد.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدای تاسیس با مخالفت‌هایی مواجه بود، گفت:‌ دانشگاه آزاد نوزاد جدیدی بود که برای اینکه پا بگیرد زحمات بسیاری متحمل شد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه بیشترین ظرفیت را برای اینکه در ایران حرف اول را بزند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی براساس مصلحت خود عمل کرده و از بروکراسی‌ها به دور است بنابراین توقع ما این است که پیش از هر واحد آموزشی دیگر از نعمت اساتید فاضل و باتجربه برخوردار شده و با مدیریت صحیح از آنها استفاده کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد:‌ خواسته ما به عنوان مجموعه هیئت امنا این است که هیچ واحد آموزشی در یک منطقه‌ای از کشور تعطیل نشود و اگر رشته‌ای داوطلب یا کارآیی در آن منطقه ندارد در ازای آن می‌توان رشته‌ای را در آنجا ایجاد کرد که برای آن منطقه و آن شهر موثر باشد.

او با تاکید بر اینکه تعطیل کردن یک واحد آموزشی پاک کردن صورت مساله است و مشکل را برطرف نمی‌کند، گفت: براساس منطقه‌بندی که هیئت امنای دانشگاه تصویب کرده هر منطقه باید واحد خود را اداره کند.

ولایتی با اشاره به حذف برخی کدرشته‌های دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم گفت: برخی از دوستان در وزارت علوم بدون اینکه توجهی داشته باشند خواستار تعطیل کردن 2900 کدرشته دانشگاه آزاد اسلامی بودند. معتقدم تعطیل کردن فله‌ای هنر نیست. ما ایستادگی کرده و خوشبختانه کمیسیون آموزش مجلس با همراهی 205 نفر از نمایندگان مجلس از دانشگاه آزاد حمایت کردند و باعث شد مصوبه سال 67 دوباره احیا شود.

او ادامه داد: جایگزین کردن دانشگاه‌هایی که فقط اسم دانشگاه را یدک کشیده و با یک نگاه سیاسی تاسیس شده‌اند باعث ارتقای آموزشی در کشور نمی‌شود دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در حوزه پژوهش بسیار موثر عمل کرده و باید کاری کنیم که این پژوهش‌ها کاربردی شوند و به ترتبیت تکنسین‌هایی بپردازیم که نیاز کارگاه‌های ماست.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به ارتقای فرهنگ ایرانی و اسلامی در این دانشگاه بیان داشت: حضور آقای کلانتری در این سمت به ما این فرصت را می‌دهد که ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی را شاهد باشیم متاسفانه مدتی در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتیم اینکه بعضی‌ها در این سمت‌ها جایگزین می‌شوند بی‌علت نبوده و ما توقع‌مان از ارتقای فرهنگ اسلامی در این دانشگاه بیش از هر جای دیگری است.

ولایتی با انتقاد از عملکرد برخی از واحدهای دانشگاه آزاد یادآور شد: برخی علما و مراجع معتقدند برخی از واحدهای دانشگاه آزاد در بعضی از شهرستان‌ها وضعیت اجتماعی و سنتی ان جامعه را برهم زده است. ما نباید این‌طور باشیم. دانشگاه آزاد باید در ارتقای وضعیت اجتماعی یک منطقه موثر باشد. ما نماد علمی حوزه و دانشگاه هستیم و واحدهای دانشگاه آزاد باید مصادیقی برای این وحدت باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز