خبرگزاری کار ایران

ولایتی در جمع خبرنگاران:

تایید کدرشته‌های دانشگاه آزاد توسط هیئت سه نفره و قانون سال 67

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۰۸۵

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم موظف به تایید مدارک فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته است، گفت:‌ براساس تصویب مجلس شورای اسلامی قانون سال 67 و هیئت سه نفره دانشگاه آزاد احیا و تایید کدرشته‌های دانشگاه براساس این قانون انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی (رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت علوم در نظر داشت 2900 کدرشته محل دانشگاه آزاد را تایید نکند، ابراز کرد: این رشته‌ها براساس مر قانون مورد تایید دانشگاه آزاد است و در صورتی که بررسی شود؛ همه آنها تایید خواهند شد.

او با بیان اینکه مدتی طول کشید تا عده‌ای انتخاب رشته کنند و دچار تردید بودند، گفت:‌ مجلس شورای اسلامی وارد این موضوع شده و 205 نفر از نمایندگان مجلس با محوریت کمیسیون آموزش از دیدگاه دانشگاه آزاد اسلامی اعلام حمایت کردند و با دخالت رئیس مجلس قانون سال 1367 و هیئت سه نفره دانشگاه آزاد احیا شد.

او با بیان اینکه یک بار دیگر قانون سال 67 در خصوص تایید رشته‌های دانشگاه آزاد معتبر اعلام شد، خاطرنشان کرد: این ابلاغیه توسط آقای امیدوار رضایی به وزارت علوم و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد و سه نفر از نمایندگان این سه بخش باهم تصمیم یم‌گیرند و در نهایت دو رای از سه رای تایید می‌شود و از این پس برای تایید رشته محل‌ها ما براساس قانون مجلس و شورای سه نفره اقدام خواهیم کرد.

رئیس هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: بنابراین دیگر نیازی به نظارت رشته‌هاو کدرشته‌ها از سوی وزارت علوم نیست و همواره این کمیته سه نفره معتبر بوده و قانون سال 67 به هیچ وجه نقد نشده و به تایید معاونت حقوقی مجلس رسیده است. همچنین دستور رئیس مجلس در این باره نشان دهنده این است که این قانون و کمیته سه نفره که مسئول امضا و تایید رشته‌ها است؛ معتبر هستند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که تکلیف فارغ‌التحصیلان سال‌های گذشته که مدارک آنها را وزارت علوم تایید نمی‌کند چیست؟ گفت: این مدارک حتما تایید می‌شود و وزارت علوم براساس نظر مجلس شورای اسلامی موظف است این قانون را اجرا کند در غیر اینصورت از سوی مجلس مورد سوال قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز