خبرگزاری کار ایران

اعزام تیم بهداشتی از وزارت بهداشت به مکه و مدینه

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۱۷۰

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از اعزام تیم بهداشتی از وزارت بهداشت به مکه و مدینه خبر داد و گفت: این تیم رابط بین هیات پزشکی حج و وزارت بهداشت است.

به گزارش ایلنا؛ محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درخصوص تمهیدات بهداشتی زائرین در سفر به حج گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت از 4 ماه قبل برنامه ریزی های بهداشتی لازم را با هیات پزشکی حج و زیارت آغاز کرده است تا افرادی که به مناسک حج مشرف می شوند، با اطمینان خاطر به سفر خود پرداخته و دچار بیماری هایی که امکان سرایت به دیگران دارند، نشوند.

وی افزود: بر همین اساس هماهنگی ها و اقدامات مقتضی انجام شده است و برای این منظور، یک تیم بهداشتی از سوی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به حج عزیمت کرده و در دو شهر مکه و مدینه مستقر خواهد شد.

دکتر گویا ادامه داد: این تیم بهداشتی، در حقیقت نقش رابط بین وزارت بهداشت و هیات پزشکی حج را برعهده دارد و علاوه بر آموزش زائرین و کمک به اقدامات کنترلی بهداشتی، به طور مداوم با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در تماس است و تبادل اطلاعات می کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه مبنای اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت گزارش هایی است که سازمان جهانی بهداشت برای کشورها ارسال می کند، تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی براساس این گزارش ها از کشورها می خواهد تا زائرین را نسبت به پیشگیری از بیماری واگیر آگاه کرده و آموزش های موردنیاز را بدهند، تا زائرین قبل ازعزیمت، در طی ایام حج و بعداز بازگشت با استفاده از آن توصیه ها، سلامت خود را حفظ کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارشی که به کشورها فرستاده است، راجع به چند بیماری واگیر توصیه هایی کرده است که از جمله آنها می توان به بیماری های mers، بیماری کرونا ویروس خاورمیانه، وبا، اسهال و بعضی از بیماری های قابل پیشگیری با واکسن اشاره کرد که برای پیشگیری از این بیماری ها اقدامات و هماهنگی لازم با هیات پزشکی حج انجام شده است.

دکتر گویا گفت: سازمان بهداشت جهانی از کشورها خواسته است، تا در خصوص پیشگیری از بیماری ها آموزش ببینند و اقدامات مراقبتی در مورد این بیماری ها را افزایش دهند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع داریم، عربستان سعودی، کشور میزبان، درمورد تمهیدات موردنیاز برای پیشگیری از بیماری ها اقدامات لازم را فراهم کرده و تمهیدات مناسبی درنظر گرفته است، ما نیز آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را داریم و امیدواریم حج امسال به خوبی سپری شود و زائرین به سلامت عزیمت کرده و بازگردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز