خبرگزاری کار ایران

قاضی عسگر در گرگان:

حج را نباید فرقه‌‌ای نگاه کرد/ حجاج ایرانی نگران نباشند

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۲۵

سرپرست حجاج ایرانی گفت: شرایط حج امسال متفاوت است اما حجاج نگران نباشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسگر در همایش مدیران، معاونان، کارگزاران، روحانیان، معین و معینه کاروان‌های اهل‌سنت و تشیع استان گلستان در گرگان اظهار داشت: با توجه به قطع روابط سیاسی دو کشور، کار برای همه ما سخت است اما نباید بگذاریم تا سختی کار برای حجاج و زائرین بیت‌الله الحرام نگرانی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما دعوت کردن مردم به صبر، حوصله و آرامش و ایستادگی برابر تندروی‌ها و افراطی‌گری‌هاست، ادامه داد: تندروی نتیجه‌ای جز مسلمان‌کشی، خروج از اسلام و مسائلی از این قبیل ندارد که نمونه آن را در کشورهای سوریه، عراق و یمن مشاهده می‌کنیم. فرار و ورود آوارگان و پناهندگان از برخی کشورهای اسلامی به کشورهای اروپایی در حالی است که آنان سعی دارند مسلمانان پناهجو را به سمت دین مسیحیت بکشانند و این یکی از اهداف و برنامه‌های داعش است و اهل‌سنت بیشتر در معرض آسیب و خطر قرار دارند.

قاضی‌عسگر با اشاره به فتنه خطرناک داعش گفت: ایران موفق شد برابر این فتنه ایستادگی کند اما مسائل فکری به‌راحتی از بین نمی‌رود و همین مساله را باید بیش از گذشته مد نظر قرار دهیم. امسال شرایط حج به دلیل هجمه‌های داخلی و خارجی و مساله سال 94 مسجدالحرام و منا حساس است و یک نوع نگرانی در مردم ایجاد شده و اگر امسال برای اعزام رایزنی و اقدام نمی‌کردیم، معلوم نبود آینده چه اتفاقاتی رخ دهد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت متذکر شد: توافق‌نامه بین حج و زیارت ایران و وزارت حج و زیارت عربستان براین اساس است که زائرین و حجاج ایرانی بدون ایجاد حساسیت بروند و برگردند و 2 کشور در این راستا ملزم به رعایت و اجرای توافق نامه هستند. متاسفانه جریان و جریاناتی در کشور کمپین به حج نمی‌رویم راه انداخته‌اند که پشت آن مسائلی از قبیل ضربه‌زدن به اعتقادات و دین از سوی افرادی است که از کشور فراری بوده و اعتقادی به مسائل دینی ندارند.

قاضی‌عسگر همچنین با بیان اینکه عوامل کاروان‌ها با تشکیل گروه‌های فرهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل نیروهای خود و زائران در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف تلاش کنند، افزود: حجاج نگرانی نداشته باشند و فکر و ذهن آنان تنها برای معنویت و استفاده و بهره از حضور در سرزمین وحی متمرکز باشد. 2 فاجعه منا و مسجدالحرام و القاء قتلگاه‌بودن عربستان در اذهان‌عمومی  از دسیسه‌ها و برنامه‌های دشمن است. حج سال 94 یک حج استثنایی بود اما آرامش حجاج به‌خصوص زمان رفتن به فرودگاه، بدرقه و استقبال باید برقرار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه زائران مراقب مسائل امنیتی و سیاسی و فرقه ای باشند، خاطرنشان کرد: دشمن در این شرایط نهایت استفاده و بهره را می‌برد تا جنگ فرقه‌ای شیعه و سنی راه بیاندازد اما باید دست به دست هم دهیم تا توطئه ها و برنامه‌های آنها برای تفرقه‌افکنی بی‌نتیجه بماند.

وی با اشاره به موضوع مچ‌بندها گفت: از چند سال پیش برای کنترل بیشتر زائران به فکر طرحی همراه با تکنولوژی روز دنیا بودیم که امسال موفق به این کار شدیم. مچ‌بندها توسط نرم‌افزارها و برنامه‌های گوشی‌های اندروید قابل خواندن و قرائت است و در آن اطلاعات کامل زائر و حتی مسائل درمانی وی موجود است.

قاضی‌عسگر در پایان تاکید کرد: حج را نباید فرقه‌‌ای نگاه کرد. تاکید ما در سفر حج حفظ وحدت شیعه و سنی و تمام مسلمانان جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز