خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

مسابقات دانش آموزی در ۶۰ رشته برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۶۹

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش گفت: مسابقات دانش آموزی در حال حاضر در ۶۰ رشته و در سه مقطع تحصیلی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در آئین افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دختران سراسرکشور در مشهد افزود: فدراسیون های ورزشی کشور تیم های استعدادیاب خود را در یازده استان میزبان مسابقات ورزشی برای غربالگری دانش آموزان برتر اعزام کرده‌اند، همچنین دانش آموزان حاضر در مسابقات کشوری از میان ۴.۵ میلیون دانش آموز در سطح مدارس انتخاب شده‌اند.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش  تصریح کرد: ورزش کشور در حال حاضر نظام سنجیده استعداد یابی و استعداد شناسی دارد و ورزش دانش آموزی مسیر ترقی استعداد دانش آموزان را فراهم کرده است و دانش آموزان در قالب تیم های مدرسه قهرمان پس از طی مراحل منطقه‌ای و استانی به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی افزود: اگر ورزش همگانی و قهرمانی را در کشور می‌خواهیم باید به ورزش دانش آموزی توجه کنیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم، همچنین جامعه پویا و سالم، کاهش آسیب های اجتماعی در گرو توجه به ورزش دانش آموزی است.

حمیدی بیان کرد:  مسابقات دانش آموزی در حال حاضر در ۶۰ رشته و در سه مقطع تحصیلی برگزار می‌شود اما در سال ۹۲ مسابقات تنها در ۱۰ رشته ابتدایی برگزار شد و در مقطع متوسطه اول و دوم مسابقه نداشتیم و شاهد رشد مسابقات هستیم همچنین بودجه ورزش دانش آموزی به همت دولت و مجلس به نسبت سال ۹۲، ۲۴ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز