خبرگزاری کار ایران

میرهادی قره‌سید رومیانی:

جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۶۳۲

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفت: جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری ضروری است.

به گزارش ایلنا، میرهادی قره‌سید رومیانی در نخستین نشست خود برای تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های این معاونت که با حضور مدیران و کارشناسان دفاتر و ادارات‌کل معاونت گردشگری برگزار شد، با بیان اینکه بازدارندگی اختلاف‌نظر بین‌دستگاهی و بین‌بخشی در پیشبرد برنامه‌های گردشگری که صنعتی فرابخشی است، افزود: وظایف حاکمیتی دولت در سه بعد حمایت، هدایت و نظارت است و در همین راستا معاونت گردشگری باید پیشران و تسهیل‌کننده امور گردشگری باشد.

وی جلب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی گردشگری را ضروری دانست و اظهار داشت: سازمان میراث‌فرهنگی سازمانی پیشران است و قوانین و مقررات موضوعه در حوزه گردشگری، باید در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های دولت در صنعت گردشگری باشد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان با اشاره به لزوم فعالیت و تلاش هدفمندتر در عرصه بین‌المللی برای جذب گردشگران خارجی و توسعه گردشگری، گفت: «باید اعتبار و حیثیت جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین‌المللی حفظ کنیم.»

رومیانی با اشاره به اولویت‌های سال جاری و رویدادهای بین‌المللی پیش رو، اضافه کرد: رویداد بزرگ «تبریز 2018» پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، از منظرهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی فرصت و ظرفیت بسیار ارزشمندی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری بخش‌های مرتبط، از این فرصت به‌صورت بهینه بهره‌برداری کنیم.

رومیانی، با اشاره به ضرورت نظارت شایسته برای ارتقای کیفیت خدمات گردشگری و حصول مطلوبیت‌ها و رضایت گردشگران، بر بهره‌گیری شایسته از فناوری‌های نوین در نظارت، عرضه خدمات به‌منظور تسهیل امور، کاهش هزینه‌ها، و صیانت از حقوق گردشگران تاکید کرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی به ماموریت خود در زمینه حل مشکلات ساختاری معاونت گردشگری، چارچوب‌دهی به جریان امور این حوزه و بسترسازی جذب مشارکت حداکثری بخش‌خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: باید با فراهم کردن فرصت شکوفایی خلاقیت همکاران، بهره‌گیری از هم‌اندیشی صاحب‌نظران و نخبگان و فعالان گردشگری، و به‌کارگیری ایده‌های جدید، به‌سمت تحقق‌بخشی به انتظارات کشور در این صنعت پیش برویم.

رومیانی ظرفیت برنامه ششم در حوزه گردشگری را بسیار چشمگیر ارزیابی کرد و افزود: باید برای نیل به اهداف برنامه ششم، تهیه سند راهبردی گردشگری، توسعه بوم‌گردی، گردشگری روستایی و عشایری، ایجاد اشتغال و حصول اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اهتمام جدی بورزیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اعمال نظارت بر رعایت ضوابط در تاسیسات گردشگری، گفت: در اجرای قانون و ضوابط باید تدبیری بیندیشیم که بر اثر آن، شیب تند انتقادات تعدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز