خبرگزاری کار ایران

دیدار هیئت آکادمیک پاکستانی با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۷۲۳

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با دکتر فضل عباس ماکان، معاون و دبیر وزارت علوم و تحقیقات پاکستان به منظور افزایش تعاملات علمی و فناوری بین دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار دکتر احمدی در سخنانی با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان، اظهار داشت: راه های تقویت تعاملات فناوری و اقتصادی با ایجاد دفاتر مشترک در پارک های علم و فناوری مهیا شده که با راه اندازی این دفاتردر مراکز فناوری دو کشور، زمینه های گسترش تعاملات علمی و فناوری نیز فراهم می شود.

وی در ادامه افزود: همچنین می توان یک شبکه قوی بین کشور های اسلامی منطقه جهت استقرار بازار مشترک محصولات دانش بنیان ایجاد کرد و در این مسیر از ظرفیت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان کشور های منطقه بویژه پارک های علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد.

دکتر احمدی در انتها به موضوع برگزاری کارگاه های آموزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری این کارگاه ها و استارت آپ های مشترک به درک توانمندی های یکدیگر و نیز تقویت زمینه های همکاری های مشترک علمی و فناوری دو کشور کمک خواهد کرد.

دکتر فضل عباس ماکان، معاون و دبیر وزارت علوم و تحقیقات پاکستان نیز با ابراز خوشنودی از پیشنهادات دکتر وحید احمدی، هدف از حضور درجمهوری اسلامی ایران را استفاده از تجارب کشورمان در احداث پارک های علم و فناوری عنوان کرد و در خصوص موانع و مشکلات ایجاد پارک ها در پاکستان و بازاریابی تولیدات آنها سخنانی ایراد کرد.

بر اساس این گزارش، مقرر شد در قالب درخواست رسمی برای شرکت محققان پاکستانی در کارگاه های آموزشی پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان کشورمان، زمینه های همکاری مشترک فراهم شود.

گفتنی است در این سفر دکتر نوید زمان رئیس دانشگاه ناست ( NUST ) و دکتر راحیل قمر رئیس موسسه فناوری اطلاعات ( COMSAT ) معاون وزیر علوم پاکستان را همراهی می کنند و مهمان پارک علم و فناوری گیلان و دبیرخانه شبکه پارک های علم و فناوری کشور های اسلامی (INSTP) هستند .

هیئت آکادمیک پاکستانی علاوه بر پارک های علم و فناوری گیلان و تهران، ازشهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پژوهشگاه های بیوتکنولوژی و پلیمر و مواد و انرژی نیز بازدید خواهند کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز