خبرگزاری کار ایران

تصویب طرح اخذ عوارض از خدمات و کسب و کار الکترونیکی در شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۵۴۰

به موجب موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با بهره گیری از تجارت الکترونیک و پیش بینی عوارض برای کسب و کار الکترونیکی یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری تهران محقق شود که علاوه بر این امر مدیریت تقاضای سفر و کاهش تردد و آلایندگی را نیز در پی خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، در سیصد و شصت و چهارمین جلسه شورا بررسی طرح " الزام شهرداری تهران به بهره گیری از تجارت الکترونیک به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری تهران " در دستور جلسه قرار گرفت.

در جریان بررسی این طرح اقبال شاکری گفت: این طرح باید با رعایت مواد ۱۲۸ ، ۱۳۲ و ۱۳۴ برنامه پنج ساله دوم شهرداری باشد.

محسن سرخو نیز گفت: در برنامه پنج ساله دوم بخشی داریم تحت عنوان مدیریت تقاضای سفر که یکی از مصادیق آن مکانیزه کردن روش های خرید است و این امر به عنوان پایلوت در فروشگاه های شهروند تکلیف شده است.

وی افزود : با خرید الکترونیک مدیریت تقاضای سفر امکان پذیر خواهد بود.

محمد حقانی نیز با بیان برخی آمار مربوط به دیگر نقاط جهان گفت: در حال حاضر در برخی شهرهای جهان خرید های آنلاین رواج داشته به گونه ای که ۶۰ درصد خرید کتاب ، موزیک فیلم و گیم به صورت آنلاین انجام می شود.

وی ادامه داد: ۴۳ درصد خرید رایانه، تبلت و وسایل الکترونیکی ، ۴۰ درصد البسه و کفش ، ۳۹ درصد اسباب بازی ها ،۳۶ درصد تجهیزات ورزشی، ۳۳ درصد لوازم خانگی و ۳۰ درصد مبلمان خانگی به صورت آنلاین خریداری می شود . لذا اجرای این طرح ضروری است و اینکه می تواند یکی از منابع درآمدی پایدار شهر باشد.

محمد مهدی تندگویان نیز گفت: در حال حاضر تجارت الکترونیک در شهر انجام می شود و عوارض این کسب و کار می تواند یکی از منابع درآمدی پایدار باشد.

دنیا مالی نیز گفت: در سال میلیارد ها تومان خرید و فروش در قالب فضای مجازی از طریق ماهواره ها و به وسیله شماره های رمی وزارت ارتباطات آن هم با نازلترین کیفیت صورت می پذیرد بدون هیچ گونه پرداخت عوارض ، لذا باید در این زمینه ورود شود.

وی همچنین افزود : البته باید توجه داشت که نظارت ما باید مهمتر از درآمد ما باشد چرا که کلاه برداری هم در فضای الکترونیکی بیشتر صورت می گیرد.

مهدی چمران نیز گفت: از طریق این طرح خدمات و کسب و کار الکترونیک در شهر و ساماندهی آنها و پیش بینی عوارضی که باید بپردازند صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: در کنار این، شهرداری هم باید از این روش استفاده کند تا از بسیاری رفت و آمدها کاسته شود و نیز در ارائه خدمات و خرید و فروش ها مدیریت سفر هم ساماندهی کند چون ورود شهرداری به این فضا موجب جلب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد.

چمران خاطر نشان ساخت : در حال حاضر فعالان حوزه تجارت الکترونیک درآمد هایی دارند که این درآمد ها عوارضی را به شهر تحمیل می کنند لذا باید پیش‌بینی عوارض برای این کسب و کار صورت گیرد . این در حالی است که برخی از فعالین در این عرصه هم اینکه در جاهای دیگر مستقر هستند و با این طرح عوارضش را در تهران باید بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز