خبرگزاری کار ایران

ایازی مطرح کرد:

فعالیت ۸۷۰ خیریه در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۲۲

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۲۱۲ گروه جهادی در حوزه سلامت و در نقاط مختلف کشور به مردم خدمت می‌ کنند، گفت: با سازماندهی مناسب باید از ظرفیت‌‌های مردمی استفاده کنیم تا در راستای طرح تحول سلامت اقدامات گسترده تری را ارائه دهیم.

به گزارش ایلنا، سیدمحمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیربهداشت در مراسم رونمایی و اعزام ۸۰ کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم گفت: در طی چهار سال گذشته و در راستای اجرای طرح تحول سلامت اقدامات مهمی برای ارتقای سلامت مردم انجام شد که مردم در جریان نتایج مثبت آن هستند و از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی تا نوسازی بیمارستان‌ها و ارائه خدمات درمانی در مراکز دولتی اشاره کرد.

معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: با ایجاد مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت نیز ۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهر‌ها از پوشش خدمات بهداشتی درمانی بهره‌مند شدند و در حوزه بهداشت دهان و دندان نیز اقدامات خوبی برای دانش آموزان و حاشیه شهر‌ها انجام شد.

 ایازی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت در ارتقای سلامت دهان و دندان آحاد جامعه، مشارکت خیرین و دندانپزشکان در این راستا است، افزود: ایجاد کلینیک‌های سیار دندانپزشکی برگرفته از تجربه کاروان‌های نورآوران سلامت بوده است، به طوری که در یک سال اخیر با انجام کارهای مطالعاتی و تولید خودرو‌ها و تجهیز آن‌ها توانسته‌ایم، امروز ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در ساخت مراکز بهداشتی، درمانی و خوابگاه‌‌های دانشجویی نقش مهمی داشتند، گفت: در سال ١٣٩۵حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شد که به توسعه زیرساخت‌های بیمارستانی کمک شایانی کرد.

ایازی تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۶٢٠ سازمان مردم نهاد وجود دارد و ۸۷۰ خیریه نیز در حوزه سلامت فعالیت می‌‌کنند که برخی از آن‌ها در زمینه فرهنگسازی فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۹۰ شعبه در کشور دارند.

وی گفت: در گام اول حوزه خدمات دهان و دندان، وزیر بهداشت اعلام کرد که این ۸۰ دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی توسط وزارت بهداشت خریداری و تجهیز می‌شود. همزمان با این اقدام خیریه‌‌های دندانپزشکی نیز در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشارکت دندانپزشکان به ثبت می‌‌رسند و همچنین دندانپزشکانی که تمایل به فعالیت در این حوزه دارند می‌ توانند در مناطق محروم فعالیت کنند. خیرین نیز می‌توانند سرمایه گذاری‌‌های لازم برای پرداخت هزینه‌‌های کلینیک‌‌های سیار دندانپزشکی را تقبل نمایند.

معاون اجتماعی وزیربهداشت گفت: این ۸۰ دستگاه سیار در دولت دوازدهم چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد و امیدواریم در سایر حوزه‌‌های درمانی مانند ماموگرافی و چشم پزشکی نیز این توسعه را داشته باشیم.

ایازی در پایان گفت: در حال حاضر ۲۱۲ گروه جهادی در حوزه سلامت و در نقاط مختلف کشور به مردم خدمت می‌ کنند، به همین دلیل ما باید با سازماندهی مناسب از ظرفیت‌‌های مردمی استفاده کنیم تا در راستای طرح تحول سلامت اقدامات گسترده تری را ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز